دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
حجت‌الاسلام رحمانی:

ثبت‌نام در سامانه سماح مبنای تدارک امکانات و تسهیل خدمت‌رسانی به زائران اربعین است

مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت عتبات عالیات گفت: ثبت‌نام در سامانه سماح مبنای برنامه‌ریزی، تدارک امکانات و تسهیل خدمت‌رسانی به زائران اربعین است.
کد خبر : 417260

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا از روابط عمومی سازمان حج و زیارت، حجت‌الاسلام والمسلمین صحبت‌الله رحمانی در این رابطه افزود: در واقع سامانه سماح به ساماندهی اعزام زائرین اربعین کمک می‌کند.


وی عنوان کرد: امسال بر اساس پیش‌بینی‌ها، 3 میلیون ایرانی برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی عازم کربلا می‌شوند که برنامه‌ریزی برای تأمین نیازها و استقرار تدارکات مورد نیاز در مرزها و نیز در عراق به تناسب جمعیت عبوری و خدمات‌دهی به آنها بر مبنای آمارهای حاصل از سامانه سماح انجام می‌شود.


مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت عتبات عالیات تصریح کرد: این جمعیت گسترده زائر در فاصله زمانی اندک به این سفر می‌روند و توزیع مناسب خدمات در بخش‌های مختلف اعم از ایستگاه‌های صلواتی، ناوگان حمل و نقلی، خدمات درمانی و پزشکی و غیره بر مبنای پراکندگی و حجم جمعیت و توزیع آن بسیار مهم است.


وی تأکید کرد: در واقع این سامانه ضرورتی برای ساماندهی خدمات به این جمعیت چند میلیون زائر آن هم در زمانی کوتاه است.


رحمانی گفت: برای برنامه‌ریزی و هدایت صحیح این جمعیت میلیونی زائرین اربعین نیاز است اطلاعات را از قبل سفر در اختیار داشته باشیم چه جمعیتی، از چه استان‌هایی، در چه روزهایی عازم این سفر می‌شوند ، مرزهای عبوری آنها کدام است ، با چه وسیله‌ای زمینی اعم از شخصی و عمومی ، ریلی یا هوایی می‌روند، زمان بازگشت آنان، ترکیب سنی و جنسیتی و غیره همه از مباحث مهم برای برنامه‌ریزی و خدمت‌رسانی به زائران اربعین است که از طریق این سامانه می‌توان بخش زیادی از این اطلاعات را کسب کرد.


وی اظهار کرد: بر اساس این اطلاعات هر یک از دستگاه‌ها و بخش‌ها از نیروی انتظامی تا راهداری، پلیس، بخش‌های امنیتی‌، خدماتی، و غیره برای خدمات‌دهی مناسب به زائران و تأمین ایمنی و امنیت آنان می‌توانند برنامه‌ریزی و اقدام کنند.


رحمانی ادامه داد: اما خدمت مهم دیگری که ثبت‌نام در این سامانه برای جمعیت گسترده زائران اربعین حسینی بر اساس اجماع و تصمیم مسئولان کشور فراهم کرده پوشش بیمه‌ای همه متقاضیان این سفر معنوی است.


وی با بیان اینکه هزینه بیمه هر زائر نسبت به سال گذشته با وجود افزایش هزینه‌ها با هدف تسهیل شرایط زائران ثابت نگه داشته شده و هیچ افزایشی نداشته است، عنوان کرد: بحث بیمه از ضروریاتی است که با توجه به تجارب چند سال گذشته در واقع ضرورتی انکارناپذیر، الزامی شدن آن بسیار مهم بود.


انتهای پیام/4072/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته