دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 مهر 1398 - 22:18
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان:

اندیشیدن به آینده فرزندان نتیجه دلاوری‌ها و تاریخ‌سازی شهداست

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان گفت: اگر دلاوری‌ها و تاریخ‌سازی‌های شهدا نبود، امروز نمی‌توانستیم در امنیت کامل به سر ببریم و بدون هیچ‌گونه دغدغه خاطری به آینده فرزندانمان بیندیشیم.
کد خبر : 417080
IMG_3153.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از سیرجان، صبح امروز همزمان با هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس در روز نخست سال تحصیلی با حضور هیئت‌رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان زنگ مهر در مدرسه سمای سیرجان نواخته شد.


در این مراسم که با حضور علی یعقوبی‌پور رئیس دانشگاه آزاداسلامی سیرجان، مسعود وحیدی معاون آموزش‌های مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان و هئیت‌رئیسه این واحد دانشگاهی برگزار شد، یعقوبی‌پور با نواختن زنگ بازگشایی مدرسه، آغاز سال تحصیلی جدید را به مربیان، دانش‌آموزان و اولیای آنان تبریک گفت.


در ابتدای این مراسم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی و هفته دفاع مقدس گفت: هفته دفاع مقدس که براساس یک حادثه تاریخی در نظام جمهوری اسلامی نامگذاری شده، نشان از پایداری و دلاورمردی مردان بزرگی بود که شهید شدن در این راه را برای خود مرگی سعادت‌آفرین و افتخارآمیز می‌دانستند.


وی افزود: اگر این دلاوری‌ها و تاریخ‌سازی‌های شهدا نبود، امروز نمی‌توانستیم در امنیت کامل در این مکان جمع شویم و بدون هیچ‌گونه دغدغه خاطری به آینده فرزندانمان بیندیشیم.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان خطاب به والدین دانش‌‌آموزان گفت: شما به اهمیت آموزش پی برده‌اید و در این زمینه مطالعات زیادی داشته‌اید. در مجتمع سمای سیرجان آنچه در کنار آموزش سرلوحه برنامه‌های ما وجود دارد تربیت است که سعی داریم نسبت به سال‌های قبل توجه بیشتری به موضوع تربیت در کنار آموزش داشته باشیم.


یعقوبی‌پور یادآور شد: چه بسیار اتفاق افتاده که کسانی با سوابق تحصیلی بسیار عالی فارغ‌التحصیل شده‌اند؛ اما در بُعد تربیت آن طور که باید و شاید آموزش ندیده‌اند و در دوران زندگی شخصی و سازمانی با مشکلاتی مواجه شده‌اند و نتوانستند خودشان را با اجتماع هماهنگ کنند.


وی با اشاره به حساسیت آموزش و تربیت در کنار هم افزود: آموزش و تعلیم و تربیت همانند دو بال یک پرنده هستند که نبود یکی برای دیگری مشکل ایجاد می‌کند و از حرکت می‌ایستند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان تبیین کرد: اگر فرزند ما آموزش عالی داشته باشد و از نظر تربیتی به آن رشد مورد نظر دست پیدا نکند، قطعاً نمی‌تواند یک فرد موفقی در جامعه باشد. باید در کنار این حساسیتی که به امر آموزش داریم به بعد تربیتی هم توجه ویژه‌ای داشته باشیم.


معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی سمای دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان نیز با تبریک سال تحصیلی جدید و بهار تعلیم و تربیت گفت: همزمانی ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) با آغاز سال تحصیلی جدید، توجه به معنویت و اخلاق‌مداری را در مراکز آموزشی دوچندان کرده است. این ایام همچنین بسان تمام سال‌های گذشته با هفته دفاع‌مقدس همراه و عجین است که خود معرف بزرگترین حماسه قرن و پایداری ملتی بزرگ است.     


وحیدی  با بیان اینکه امسال بیش از یک‌هزار دانش‌آموز از مقطع پیش‌دبستانی تا هنرستان در دو جنسیت دختر و پسر در مدارس سمای سیرجان مشغول به تحصیل هستند، گفت: مدارس سمای سیرجان با بهره‌گیری از استادان و مربیان مجرب یکی از پیشرفته‌ترین و به‌روزترین مدارس استان کرمان هستند که سرانه فضای آموزشی هر محصل برابر 10 متر مربع است.  


وی در ادامه به نقش دانش‌آموزان در آینده‌سازی ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: دانش‌آموزان سرمایه‌های ایران اسلامی هستند و سعی داریم در مجتمع آموزشی سمای سیرجان با نهادینه‌کردن پژوهش در برنامه‌های آموزشی دانش‌آموزان زمینه را برای رشد و شکوفایی، بروز خلاقیت و نوآوری این عزیزان فراهم کنیم.


انتهای پیام/4078/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته