دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 مهر 1398 - 17:25
حجت نظری در گفتگو با آنا:

شهرداری تهران قانون ساماندهی دستفروشان را اجرا نمی‌کند

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: مصوبه‌ای با عنوان ساماندهی مشاغل سیار و بی‌کانون در شورای شهر تهیه کردیم که متأسفانه تاکنون شهرداری تهران هیچ قدمی در راستای اجرای این مصوبه بر نداشته است.
کد خبر : 416817
57453912.jpg

حجت نظری در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در ارتباط با لزوم توجه شهرداری تهران به مصوبه  سامان‌دهی مشاغل سیار و بی‌کانون اظهار کرد: تعارض منافع میان دستفروشان و کسبه ثابت از موضوعات غیرقابل اجتناب برای مدیریت شهری است که نمی‌توان در این خصوص یکی از این دو گروه را به نفع دیگری ذبح کرد.


وی ادامه داد: ما در شورای اسلامی شهر تهران با توجه به تجربه شهرهای پرجمعیت دنیا در بحث دستفروشان، مصوبه‌ای تحت عنوان ساماندهی مشاغل سیار و بی‌کانون تهیه کردیم که می‌تواند در حل این مشکل راه‌گشا باشد ولی متأسفانه تاکنون شهرداری تهران هیچ قدمی در راستای اجرای این مصوبه بر نداشته است.


این عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان این‌که می‌توان از طریق تقسیم ساعات روز و شب دستفروشان را ساماندهی و زمینه ارتزاق آنان را فراهم کرد، گفت: با تقسیم عادلانه ساعات کار کسبه که در طرح زیست شبانه دیده شده اتفاقی خوب و شفاف در جهت ارائه فرصت‌های برابر برای شهروندان فراهم می‌شود.


نظری تصریح کرد: در صورتی که بتوانیم در اجرای مصوبه ساماندهی مشاغل سیار و بی‌کانون، عین به عین اراده شورا که اراده مردم است را محقق کنیم، در ساعاتی که مغازه‌داران به‌طور طبیعی کارشان را به پایان می‌رسانند، دست‌فروشان، ون‌ها و وانت‌ها بتوانند ارتزاق کنند.


وی خاطرنشان کرد: در صورتی‌که جانمایی کسبه سیار با تدابیر انجام شده از سوی مدیریت شهری انجام شود حتماً هم به نفع کسبه سیار و هم کسبه ثابت خواهد بود و هر دو از امکانات شهر تهران منتفع خواهند شد.


انتهای پیام/4105


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته