دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 شهريور 1398 - 10:38
جمالی‌نوبندگانی در گفتگو با آنا:

قوه قضائیه کیفرخواست 2 نماینده متهم به اخلال در نظام اقتصادی را به هیئت نظارت بفرستد

سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان گفت: قرار بود قاضی پرونده نمایندگان متهم به اخلال در نظام اقتصادی کیفرخواست این پرونده را برای هیئت ارسال کند که هنوز این اتفاق نیفتاده است.
کد خبر : 416452
000.jpg

محمدجواد جمالی‌نوبندگانی در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، درباره آخرین وضعیت پرونده دو نماینده مجلس که به اتهام اختلال در نظام اقتصادی به دادسرا فراخوانده شدند، اظهار کرد: گزارش پرونده همان است که از قبل بود و قاضی مورد جدیدی را به هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان ارسال نکرده است.


وی اضافه کرد: قرار بود کیفرخواست این دو نماینده برای هیئت نظارت ارسال شود، که به نظر می‌رسد در آن هم موضوع جدیدی نیست چون اگر قاضی به مباحث جدیدی می‌رسید حتماً مجلس را در جریان قرار می‌داد. لذا فقط پرونده اول در هیئت نظارت بررسی و نتیجه آن اعلام شد.


سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان با اشاره به برخی مطالبی که در این زمینه در فضای مجازی منتشر می‌شود گفت: برخی با هدف نگهداشتن تنش در جامعه مسائل غیر واقع را در فضای مجازی منتشر می‌کنند که نباید به آن اهمیت داد.


جمالی‌نوبندگانی با بیان اینکه رسیدگی به تخلفات دیگر متهمان پرونده وظیفه هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان نیست و در حیطه وظایف قوه قضائیه است، تصریح کرد: هیئت نظارت فقط در مورد مسائلی که در پرونده نمایندگان مجلس درج شده، صحبت می‌کند و ما در پرونده‌ای که از قوه قضائیه دریافت کردیم، درباره رانتخواری و تخلفات دیگر چیزی ندیدیم.


وی تأکید کرد: در پرونده‌ای که از قوه قضائیه به مجلس رسید فقط قید شده بود دو نماینده مجلس در موضوع خودرو اعمال نفوذ کرده‌‌اند که ما بررسی کردیم و دیدیم اینها در زمان انعقاد قرارداد اصلاً همدیگر را نمی‌شناختند؛ چرا که خریداران خودرو در شیراز و نمایندگان در زنجان بودند و هیچ ارتباطی با هم نداشتند و بعد از اینکه سایپا به تعهدات خود عمل نکرده، اینها وارد پرونده شدند.


سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان خاطرنشان کرد: قاضی، اطلاعات جدیدی از پرونده برای مجلس شورای اسلامی نفرستاده و اگر موضوع جدیدی در رابطه با نمایندگان مطرح بود برای ما ارسال می‌شد.


انتهای پیام/4034/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته