دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 شهريور 1398 - 10:35
از سوی نشر نو؛

«چگونه گورخر راه‌راه شد؟» دوباره خواندنی شد

چاپ دوم کتاب «چگونه گورخر راه‌راه شد؟» از سوی نشر نو منتشر شد.
کد خبر : 416251
245.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات و کتاب گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، «لئو گراسه» از بااستعدادترین و آینده‌دارترین طبیعی‌دانان جوان فرانسه است. او که اکنون ۲۹ساله است زیست‌شناسیِ تکاملی و روزنامه‌نگاری خوانده است و بیشتر وقتش را صرف ترویج علم می‌کند. در پنج سال گذشته بیش از ۷۰۰ هزار نفر مشترک کانال یوتیوبی او با نا«زیست‌شناسی کثیف» شده‌اند؛ کانالی که در آن با نگاه طنز به شگفتی‌های حیات می‌پردازد.


 لئو گراسه در این کتاب با بهره گرفتن از جدیدترین پژوهش‌های علمی و مشاهدات خودش در علفزارهای آفریقا، خواننده را با مجموعه‌ای از کاوش‌های جالب آشنا می‌کند. نشان می‌دهد که پدیده‌های طبیعی بسیار پیچیده‌تر از چیزی هستند که در ابتدا به‌ نظر می‌آید. گراسه برای تبیین رازهای رفتار جانوران، زیست‌شناسی تکاملی و تفکر جانبی را در هم می‌آمیزد و آن را چنان بیان می‌کند که گرچه ساده است؛ اما به ساده‌سازی و نادیده گرفتن پیچیدگی‌های مسئله نمی‌انجامد. در انتهای کتاب به رابطه خاص انسان با زادگاهش در علفزار آفریقا (ساوانا)  و تأثیر آن بر رفتار و سرنوشت ما می‌پردازد.


چاپ دوم کتاب «چگونه گورخر راه‌راه شد؟» نوشته «لئو گراسه» با ترجمه کاوه فیض‌اللهی در 166 صفحه و قیمت ۳۰هزار تومان از سوی نشر نو منتشر شده است.


انتهای پیام/4028/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته