دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 شهريور 1398 - 18:44
مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران:

شهرها باید تهیه طرح جامع سیلاب شهری را در دستور کار قرار دهند

مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران گفت:‌ شهرهای این استان باید نسبت به تهیه طرح جامع سیلاب شهری همانند طرح جامع حمل و نقل اقدام کنند.
کد خبر : 416200
82139.jpg

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از اداره‌کل راه‌وشهرسازی استان مازندران، سیدمحمد نظری مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران و رئیس کارگروه راه و شهرسازی و پدافند غیرعامل در سمینار آموزشی، تخصصی اصول برنامه‌ریزی در بحران و سوانح با حفظ اصول پدافند غیرعامل و درس آموخته‌هایی از سیلاب‌های اخیر با بیان اینکه درس‌های زیادی از سیل اخیر گرفته‌ایم، اظهار کرد: برداشت بی‌رویه در بستر رودخانه‌ها و تجاوز به حریم رودخانه موجب شده که پایه پل‌ها و ابنیه فنی در معرض خطر قرار گرفته و با کوچک‌ترین بارش خطرات جدی استان را تهدید کند.


وی با بیان اینکه موظف هستیم در کمترین زمان ممکن به مردمانی خدمت کنیم که شایسته بهترین‌ها هستند، افزود: باید با بهره‌گیری از تجربه‌های گذشته، اصول تخصصی، دانش استادان و صاحب‌نظران از اشتباهات گذشته درس گرفته و راهی برای برون‌رفت از مسائل، مشکلات پیدا کنیم.


مدیرکل راه‌وشهرسازی استان مازندران گفت: اگر براساس قانون اصلاح ایمنی راه‌ها 500 متر بالادست پل‌ها و یک کیلومتر پایین‌دست پل‌ها هرگونه برداشتی از بستر رودخانه انجام نشده بود اکنون الان شاهد خسارت‌های جبران‌ناپذیر سیل در استان نبودیم.


رئیس کارگروه راه و شهرسازی و پدافند غیرعامل خاطرنشان کرد: استان مازندران دارای شرایط خاصی است و باید استان را هم در توزیع و تخصیص اعتبارات و هم در اجرای پروژه‌ها ویژه ببینیم. فشار جمعیت و فقدان زمین‌های کشاورزی موجب حرکت جمعیت انسانی به‌سوی دشت‌های سیلابی شده است.


نظری تصریح کرد: امروزه با توجه به اثرات مخرب سیلاب‌ها در جوامع بشری روش‌های ساختاری حفاظت در مقابل سیلاب مانند سیل‌بندها و دیگر روش‌های مدیریت و کنترل سیلاب می تواند مؤثر باشد.


انتهای پیام/4078/4121/


انتهای پیام/

برچسب ها: پدافند غیرعامل
ارسال نظر
هلدینگ شایسته