دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 شهريور 1398 - 18:04
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن:

انقلاب اسلامی در معادلات جهانی یک قطب تعیین‌کننده است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن گفت: انقلاب اسلامی به مرحله‌ای از تکامل رسیده که امروزه در معادلات جهانی به‌عنوان یک‌قطب تعیین‌کننده ایفای نقش می‌کند.
کد خبر : 416193
IMG_2644.JPG

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن، حسن شهرکی‌پور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن عصر امروز در نشست طرح ضیافت اندیشه استادان با موضوع «انقلاب اسلامی، جهان امروز، افق‌های آینده» با تأکید بر بیانیه گام دوم انقلاب گفت: انقلاب اسلامی با پشت سر گذاشتن فراز و نشیب‌های زیاد به مرحله‌ای از تکامل رسیده که امروزه در معادلات جهانی به‌عنوان یک‌قطب تعیین‌کننده ایفای نقش می‌کند.


وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی برای نقش‌آفرینی بیشتر در آینده با شرایط حساس و سرنوشت‌سازی مواجه است و باید یک چارچوب فکری و عملیاتی برای پیمودن این مسیر پرتلاطم و دستیابی به قله پیشرفت وجود داشته باشد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی براساس چنین ضرورتی در بیانیه‌ای مهم و راهبردی با تأکید بر امید واقع‌بینانه به آینده و نقش بی‌بدیل جوانان در برداشتن گام بزرگ دوم به سمت آرمان‌ها، الزامات این جهاد بزرگ را بیان کردند و در بخش نخست این بیانیه خواستار بازبینی و تکرار داشته‌های انقلاب شدند و  در بخش دوم افق‌های آینده و گام‌هایی که باید برداشته شود را ترسیم کرد‌ند. 


شهرکی‌پور تشریح کرد: کشور ما دارای فرصت‌ها و امکانات مالی قابل‌توجهی است و به لحاظ موقعیت استراتژیک، جغرافیای کشور و ازنظر بازار منطقه‌ای و ملی در شرایط خوبی قرار دارد، بنابراین با توجه به این تفاوت‌ها می‌توان ظرفیت‌های موجود در کشور را افزایش داد.


وی توضیح داد: موضوعاتی که مقام معظم رهبری در بیانیه به آن تأکید کردند، توجه به علم و پژوهش، توجه به معنویت و اخلاق که حکومت در منش و اخلاق جامعه و سوم مسئله اقتصاد، اعم از هدفی که در اقتصاد باید به آن توجه کرد که می‌تواند به حرکت ما در رسیدن به تمدن سازی شتاب بیشتری دهد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن تبیین کرد: برگزاری کارگاه ضیافت اندیشه با موضوع انقلاب اسلامی جهان امروز و افق‌های آینده با تأکید بر بیانیه گام دوم انقلاب و استفاده از وجود استادان برجسته و اندیشمند در این راستا کمک می‌کند که در این مسیر گام‌های مؤثری برداریم.


سید ابوالقاسم هاشمی مدیر اجرایی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن نیز در این نشست گفت: اجرای طرح‌های بزرگی همچون ضیافت اندیشه استادان موجب تقویت بنیه علمی و فرهنگی استادان می‌شود.


وی افزود: میزان کارایی این طرح در راستای غنی‌سازی فرهنگی دانشگاه، مبارزه با تهاجم فرهنگی و به‌طورکلی مهندسی فرهنگی جامعه بسیار مؤثر بوده است.


هاشمی ادامه داد: در این طرح استادان دانشگاه در یک مدار همفکری عمومی قرار می‌گیرند؛ چراکه استادان همان فرماندهان جنگ نرم هستند که می‌توان از سوی آنان زمینه‌سازی و کادرسازی در دانشگاه را عملیاتی کرد.


مدیر اجرایی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن در ادامه با بیان اینکه استادان همچون دیگر اقشار، دارای وظایف و رسالت‌های مختلفی هستند، گفت: شناختن اسلام ناب و انتقال آن به دانشجویان، پاسخ دادن به شبهات در عرصه‌های مختلف، گفتمان‌سازی فرهنگ مقاومت بین نخبگان و تبدیل آن به جریان‌سازی در لایه‌های مختلف اجتماع از جمله این رسالت‌هاست.


هاشمی متذکر شد: یکی از کلیدواژه‌های مهم و راهبردی در بیانیه گام دوم انقلاب (گذشته، چراغ راه آینده) است. این  جمله‌ای حکیمانه است که در ادامه راه برای داشتن گام‌های استوار آینده باید گذشته را شناخت و از تجربه‌ها درس گرفت، اگر از این راهبرد غفلت شود، دروغ‌ها به‌جای حقیقت خواهند نشست و آینده با مؤلفه‌های ناشناخته تهدید می‌شود.


وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین ظرفیت امیدبخش کشور، نیروی انسانی متعهد و کارآمد با زیربنای عمیق و اصیل ایمانی و دینی است و گام دوم انقلاب را می‌توان با حضور محقق کرد.


به گزارش آنا، نشست طرح ضیافت اندیشه استادان با موضوع انقلاب اسلامی، جهان امروز افق‌های آینده با تأکید بر بیانیه گام دوم انقلاب با حضور حسن شهرکی پور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن، ابراهیم ذوالقرنین معاون توسعه مدیریت و منابع، حمیدرضا فاطمی‌پور معاون آموزشی، علی آدمی عضو هیئت‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی و سید ابوالقاسم هاشمی مدیر اجرایی نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن،  در سالن کنفرانس ساختمان اداری واحد رودهن برگزار شد.


انتهای پیام/4078/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته