دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 شهريور 1398 - 13:29
ربیعی در حاشیه جلسه هیئت دولت:

تصمیم نهایی درباره سفر روحانی به نیویورک فردا اتخاذ می‌شود

سخنگوی دولت درباره سفر رئیس جمهور به نیویورک گفت: تصمیم درباره سفر آقای روحانی به مجمع عمومی سازمان ملل و نیویورک فردا اتخاذ می‌شود.
کد خبر : 416127
AG8I0162.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی خبرگزاری آنا، علی ربیعی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره تصمیمات دولت برای حذف دهک‌های یارانه‌بگیر، اظهار کرد: بیش از حدود بیش از 700 هزار نفر در این دوره مشمول حذف یارانه می‌شوند و اینها افرادی هستند که درآمدها و هزینه‌هایشان در سال بالای میلیارد بوده است.


وی افزود: اینها خانوارهایی هستند که مجموع هزینه‌های یک سال آنها  به اضافه شاخص‌های خودرو، مسکن و سایر شاخص‌هایی که پیش از این هم مطرح بود بالای میلیارد بوده است.


سخنگوی هیئت دولت با تصریح اینکه حذف یارانه بگیران آرام و با طمأنینه حرکت می‌کند و قطعاً طبقات متوسط و پایین را شامل نمی‌شود، گفت: حذف 30 میلیون نفر قطعاً مد نظر دولت نیست به هر حال اجرای تصمیم مجلس زمینه‌های اجتماعی و اقتصادی می‌خواهد که ما جامعه را اکنون برا‌ی آن آماده نمی‌بینیم.


ربیعی با تصریح اینکه با توجه به شناسایی ثروتمندان ممکن است ماه دیگر هم همین عدد و رقم را در حذف یارانه‌بگیران داشته باشیم، خاطرنشان کرد: از اول مهر این اقدام صورت می‌گیرد ولی تصمیمی نیست که طبقات متوسط و پایین را نگران کند، دولت تصمیم غلطی نمی‌گیرد که بخواهد تأثیری در درآمد آنان داشته باشد، پایگاه اطلاعات ایرانیان از اطلاعات دقیقی برخوردار است و همینکه تصمیم‌ها آرام آرام انجام می‌شود نشان از دقت کار است.


وی درباره سفر رئیس جمهور به نیویورک گفت: تصمیم درباره سفر آقای روحانی به مجمع عمومی سازمان ملل و نیویورک فردا اتخاذ می‌شود.


سخنگوی دولت در پاسخ به سؤالی درباره سفر طالبان به تهران خاطرنشان کرد: آنچه برای ما مسلم است امنیت و جلوگیری از برادرکشی در افغانستان است و اگر بتوانیم افراطی‌گری را کاهش دهیم به نفع منطقه خواهد بود و مهمتر اینکه بهانه‌ها برای حضور آمریکا و متحدانش در منطقه را می‌توانیم کاهش می‌دهیم.


وی افزود: صحبت کردن با هر گروهی که به آرامش منطقه  و افغانستان کمک کند از آن دریغ نمی‌کنیم و از ظرفیت‌های ایران در این زمینه بهره می‌گیریم.


ربیعی تصریح کرد: در یمن مدارس و بیمارستان‌ها بمباران می‌شدند و اکنون جریان مردمی یمن یک قدرتی پیدا کرده و واکنشی نشان می‌دهد، اما آمریکایی‌ها به جای اینکه  به ریشه‌ها بپردازند و اینکه چگونه نخبگان یمنی کشوری که پنج سال زیر بمباران بود را نجات دادند، دنبال این می‌گردند که پشت ماجرا کیست و این سنت فرافکنی است و سیاست دایی جان ناپلئونی است به ماهیت قصه نگاه نمی‌کنند که مردم سرکوب شده با فرزندان نخبه‌ای که در شرایط سخت رشد می‌کنند می‌توانند  اقداماتی انجام دهند و این سنت دیرین سیاست خارجی آمریکاست که به اشتباه دنبال عقبه هر موضوعی می‌گردند.


وی تغییر سه وزیر در کابینه را تکذیب کرد و گفت: این مطالب را یک کانال تلگرامی منتشر می‌کند که ما هم نمی‌دانیم چه کانالی است، اما موضوع صحت ندارد.


سخنگوی دولت درباره گزارش رئیس کل بانک مرکزی در جلسه هیئت وزیران تصریح کرد: براساس این گزارش در سه ماهه اول سال رشد تولید و سرمایه، بدون نفت کشور خوشبختانه مثبت بوده، بخش کشاورزی در این زمینه رشد بسیار خوبی داشته و 6.5 درصد مثبت شده این در حالی است که این بخش در سه ماهه آخر سال گذشته سه واحد منفی بوده است.


ربیعی با بیان اینکه در حوزه صنعت و معدن هم از رشد منفی خارج شدیم، اکنون درست است که در حالت صفر هستیم، اما 9 واحد در صنعت و معدن منفی داشتیم و اکنون به صفر رسیدیم که این  علامت بسیار خوبی در رشد اقتصادی بدون نفت است.


وی اضافه کرد: امروز تصمیم گرفته شد که 300 میلیون یورو از محل منابع صندوق توسعه ملی به صورت تسهیلات در اختیار بانک مسکن قرار گیرد که وزارت راه و مسکن و شهرسازی برای اتصال ریلی و جاده‌ای چابهار به شبکه ملی هزینه می‌کنند. پیشبینی می‌کنیم این کار اشتغال خوبی را در منطقه به وجود می‌آورد و حمل و نقل و اشتغال را در جنوب استان سیستان و بلوچستان رونق دهد.


ربیعی با اشاره به تصمیم دیگر در هیئت وزیران برای جذب سرمایه گذاری خارجی گفت: لغو یکطرفه روادید با کشور عمان را دائمی کردیم و این تصمیم برای جذب سرمایه‌گذار و گردشگر است.


سخنگوی دولت اضافه کرد: تصمیم خوبی برای استان‌های مرزی و محروم داشتیم که منطقه ویژه سرخس و دوغارون به منطقه آزاد تبدیل شدند. 500 میلیون دلار صادرات ما از این دو مرز بوده است. دو مرز ترکمنستان و افغانستان ما را شامل می شود که با هرات راه زیادی ندارد. پیشبینی می‌کنیم این موضوع در اشتغال منطقه، صادرات و ترانزیت مؤثر باشد.


وی تصریح کرد: ساماندهی شهرک‌های صنعتی شرق تهران که گزارش‌هایی راجع به آلایندگی و آلودگی محیط زیست از این منطقه داشتیم که در کمیسیون زیربنایی دولت تصمیم گرفته شد که چند دستگاه با هدف کاهش آلایندگی و تعیین تکلیف صنایعی که در این منطقه شکل گرفتند همکاری کنند.


ربیعی با اشاره به تصمیم‌های هیئت وزیران درباره بازگشایی مدارس گفت: طبق هر سال تصمیم گرفتیم ساعات کار ادارات را به مدت دو هفته شناور باشد تا افراد برای نقل و انتقال فرزندان به مدارس یک ثبات برسند و این اختیار به استانداری‌ها و وزارت کشور داده شد.


سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: بنابر گزارشی که‌ آقای رئیس‌جمهور دادند بحث‌هایی که درباره سوریه بین سه کشور شکل گرفته، مقدمات تدوین قانون اساسی را داده‌اند منتها پیچیدگی‌های زیادی دارد که باید تمهیداتی برای آن اندیشیده شود. همچنین اتفاق نظر برای خروج آمریکا از سوریه نکات مهم اجلاس سه جانبه بوده و سفر موفقی هم بود.


انتهای پیام/4034/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته