دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 شهريور 1398 - 12:13
فعالیت از حوزه علمیه تا پاستور؛

دبیر جدید هیئت دولت کیست؟

معاون اول رئیس جمهور در حکمی حسین سیمایی صراف را به عنوان دبیر هیئت دولت منصوب کرد.
کد خبر : 415909
98-06-c35-4183.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی خبرگزاری آنا، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور در حکمی حسین سیمایی صراف را به عنوان دبیر هیئت دولت منصوب کرد.


حسین سیمایی صراف در سال ۱۳۴۷ در مشهد متولد شد. وی تحصیلات دانشگاهی خود را در دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی، در رشته حقوق به ترتیب در دانشگاه های تهران، تربیت مدرس و شهید بهشتی گذرانده است. وی افزون بر تحصیلات دانشگاهی همزمان تحصیلات حوزوی را نیز به مدت ۲۰ سال در حوزه‌های علمیه مشهد و قم در شاخه‌های فقه، اصول، فلسفه و کلام اسلامی زیر نظر استادان مبرز تلمذ کرده است.


وی هم اکنون دانشیار دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی است و دروس مختلف حقوق خصوصی و حقوق اسلامی را در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تدریس می‌کند. وی همچنین وکیل پایه یک دادگستری و داور اتاق بازرگانی ایران ماست.


سیمایی دارای ۳ کتاب و بیش از ۳۰ مقاله علمی-پژوهشی در زمینه های فقه و حقوق است. وی در کنفرانس‌های متعدد داخلی و خارجی به عنوان سخنران حضور داشته و نیز در آنها مشارکت علمی یا مدیریت داشته است. وی همچنین راهنمایی و مشاوره ده ها پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری را برعهده داشته است.


او چندین جایزه علمی دریافت کرده است. وی در سال ۱۳۹۲ به عنوان پژوهشگر برتر دانشگاه انتخاب، در چهارمین دوره کتاب سال حوزه (حوزه های علمیه) حایز رتبه اول، در بیست و سومین دوره کتاب فصل جمهوری اسلامی، شایسته تقدیر و در هفتمین جشنواره بین المللی فارابی حایز رتبه دوم در گروه حقوق شده است.


سیمایی صراف افزون بر فعالیت ها و شایستگی های علمی، تجارب اجرایی ارزنده را در کارنامه خود دارد. مدیرکل دفتر حقوقی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و قائم مقام معاون حقوقی رییس جمهور در دولت های یازدهم و دوازدهم تجارب ارزنده ای است که همراه با نشاط جوانی و توانایی تعامل بالا با نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی می تواند زمینه های موفقیت وی را در انجام این مسئولیت خطیر فراهم نماید.


وی در بهمن سال 1396 معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم منصوب شده بود و اکنون به پاستور می‌رود.  او در حدود 20 سال تحصیل مستمر(۱۳۶۰ تا ۱۳۸۰ ) در زمینه‌های ادبیات عرب، منطق، کلام، فلسفه، فقه و اصول، در حوزه‌های علمیه مشهد و قم تحصیل کرده است. 


مدیرکل دفتر حقوقی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، عضو شورای هماهنگی امور حقوقی وزارت علوم، عضو هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات در آزمون های سراسری، عضو کارگروه بررسی صلاحیت عمومی هیئت مرکزی جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم، عضو هیئت مرکزی بدوی رسیدگی به تخلفات انتظامی اعضای هیئت علمی وزارت علوم و نماینده معاونت حقوقی وزارت علوم در کمیسیون ملی یونسکو در کارنامه اجرای وی دیده می‌شود.


انتهای پیام/4082/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته