دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 شهريور 1398 - 13:09
همتی در حاشیه جلسه هیئت دولت:

مبادلات تجاری ایران با کشورهای اوراسیا از طریق پیام‌رسان‌های بانکی انجام می‌شود

رئیس کل بانک مرکزی گفت: مبادلات تجاری ایران با کشورهای اوراسیا از طریق پیام‌رسان‌های بانکی صورت می‌گیرد.
کد خبر : 416123
3.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی خبرگزاری آنا، عبدالناصر همتی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت با حضور در جمع خبرنگاران درباره راهکارهای مبادلات تجاری میان ایران و کشورهای همسایه اظهار کرد: با توجه به اینکه دولت آمریکا تحریم‌ها و محدودیت‌های متعددی را برای فشار بر کشور اعمال می‌کند، استفاده از پیام‌رسان بانکی کمک می‌کند به تدریج دلار از صحنه مبادلات حذف شود.


وی افزود: در مذاکراتی که رئیس جمهور با مسئولان روسیه و ترکیه داشت به این جمع‌بندی رسیدیم که دو کشور دنبال آن هستند تا از سوئیفت و مبادله با دلار اجتناب کنند.


رئیس کل بانک مرکزی با تأکید براینکه در مسیری حرکت می‌کنیم که در مبادلات از پیام رسان‌های مالی بانک‌های دو کشور مبادلات انجام شود و سوئیف را دور بزنیم و بر اساس پول ملی مبادله کنیم، گفت: اکنون بخش مهمی از مبادلات ما با روسیه و ترکیه با پول ملی است و در عراق هم با پول ملی مبادله می‌کنیم.


همتی با تصریح اینکه این روند توسعه پیدا می‌کند، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ایران عضو اوراسیا شده و مبادلات با آنها خواهیم داشت، به روسیه پیشنهاد دادیم از همین سیستم بتوانیم مبادلات تجاری آینده با 6 کشور اوراسیا را از همین طریق دنبال کنیم که مورد استقبال رئیس جمهور روسیه قرار گرفت.


انتهای پیام/4034/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته