دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 شهريور 1398 - 13:01
استاندار مرکزی در تشریح مشکلات هپکو:

2 سال است مسئولان در جلسات بررسی مشکلات هپکو فقط تعارف کرده‌اند/ برخی وزرای دولت اطلاعات درستی از موضوع هپکو ندارند

استاندار استان مرکزی با بیان اینکه دو سال است مسئولان در جلسات بررسی مشکلات هپکو فقط تعارف کرده‌اند، گفت: مسئولان شرایط هپکو را درک نمی‌کنند و اطلاع کافی ندارند و همین بی‌اطلاعی هر روز این شرکت را وارد چالش جدیدی می‌کند.
کد خبر : 416116
آقازاده-استاندار-مرکزی.jpg

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری آنا، سید علی آقازاده  استاندار استان مرکزی در گفتگویی با شبکه 6 سیما توضیحاتی را درباره نارضایتی مجدد کارگران شرکت هپکوی اراک توضیح داد و گفت: با توجه به عدم تحقق وعده‌های سهامداری که در سال 96 شرکت هپکو را خرید، تولید بامشکل مواجه شده و حقوق کارگران هم به تبع آن پرداخت نشده است و اعتراض این هزار کارگر درست است.


وی افزود: در طول دو سال گذشته جلسات زیادی برای حل مشکلات هپکو داشتیم، اما لازم است مسئولان در این زمینه از حرف و شعار خارج شوند و به عمل برسند. چرا که این مشکل فقط در حیطه استان نیست، بنابراین به عنوان نماینده دولت از مسئولانی که اقدامشان می‌تواند مشکل هپکو را حل کند می‌خواهم به موضوع ورود و آن را حل کنند.


آقازاده با تأکید براینکه خواسته کارگران پرداخت حقوق است و با اشاره به بازگشایی مدارس حرفشان درست است گفت: این کارگران اکنون حقوق تیر و مرداد ماه را طلب دارند و با پایان شهریور معوقات آنان به سه ماه می‌رسد که البته یک معوقه جزئی هم از سه ماه اول سال دارند.


استاندار استان مرکزی از کارگران معترض هپکو خواست که اعتراضشان را حتماً از مسیر قانونی پیگیری کنند،‌ تصریح کرد: جلسات زیادی در این زمینه گذاشتیم اما موضوع نیازمند ورود جدی مسئولان ذی‌ربط خصوصاً وزارت اقتصاد و دارایی و صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی دارد که بیایند و موضوع هپکو را به عنوان یک معضل ببینند و آن را حل کنند و معتقدیم که مسئله قابل حل است. اما متأسفانه همه فقط در این زمینه شعار می‌دهند و تعارف می‌کنند.


وی با انتقاد از اینکه دو سال است مسئولان در جلسات بررسی مشکلات هپکو فقط تعارف کرده‌اند، گفت: هیچ افقی برای اینکه مشکل هپکو به صورت ریشه‌ای حل شود نمی‌بینم.


آقازاده تأکید کرد: آنچه در طول دو هفته جلسه ستاد که وزیر صنعت و معدن هم در آن حضور داشت رسیدیم دو سه مصوبه است که یکی از آنها تعیین مدیر عامل بود که انجام شد.


استاندار استان مرکزی اضافه کرد: متأسفانه برخی وزرای دولت به دلیل عدم اطلاع دقیق از موضوع هپکو صحبت کرده بودند که مشکل هپکو مدیریتی است و با انتخاب مدیر حل می‌شود، اما این حرف کاملاً غیرکارشناسی بود، چون مدیرعامل زمانی که دستش خالی باشد، نقدینگی و تولید نباشد و حمایت دستگاه‌های دیگر را نداشته باشد حتی علامه دهر هم مدیرعامل شود کاری از پیش نخواهد برد.


وی افزود: متأسفانه برخی مسئولان شرایط هپکو را درک نمی‌کنند و اطلاع کافی ندارند و همین بی‌اطلاعی هر روز این شرکت را وارد چالش جدیدی می‌کند. 


آقازاده با بیان اینکه خصوصی‌سازی یک مشکل بزرگ  بود که در دهه 80 اتفاق افتاد و اکنون این مشکلات بعد از 12 سال خودش را نشان می‌دهد، خاطرنشان کرد:  این مشکلات با یک راه حل انقلابی و قاطع قابل حل است.


استاندار استان مرکزی تصریح کرد: سازمان خصوصی سازی سهامداری انتخاب کرده که نتوانسته تعهدات خود را انجام دهد، اما سازمان خصوصی سازی وکالت دارد و می‌تواند او را عزل کند؛ به نظر می‌رسد مسئولان در دایره شعار و تشریفات گیر کرده‌اند که این مشکلی را حل نخواهد کرد.


انتهای پیام/4034/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته