دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 شهريور 1398 - 00:15
اولیایی در گفتگو با آنا:

برگزاری دربی با قانون 90 به 10 ممکن نیست/ باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس استاندارد نیستند

مدیرعامل اسبق استقلال گفت: بازی‌های دربی را نمی‌توان با قانون 90 به 10 برگزار کرد چون استقلال و پرسپولیس باشگاه‌های استانداردی نیستند.
کد خبر : 416075
89_1.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال گروه ورزشی خبرگزاری آنا، تلاش باشگاه استقلال برای برگزاری دربی با قانون 90 به 10تماشاگران، برای آبی‌ها که در این بازی میزبان هستند با مخالفت شورای تأمین و استانداری تهران روبرو شد و دربی 90 با قانون 50-50 برای طرفداران دو تیم برگزار می‌شود.


کاظم اولیایی درباره اینکه چرا مسئولان باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس تلاش نمی‌کنند تا زیرساخت‌های لازم برای استفاده از 90 درصد هواداران خود را فراهم کنند، به خبرنگار ورزشی آنا گفت: ضوابطی برای برگزاری دربی وجود دارد که باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس فاقد آن هستند. این باشگاه‌ها استاندارد نیستند و یکی از مجوزها برای رسیدن به شرایط ایده آل داشتن کانون هواداران است.


وی ادامه داد: چگونه می‌توانیم هواداران جوان و احساسی دو تیم را در کنار هم بنشانیم. این عدالت نیست. قطعاً آن‌ها به‌واسطه عشق و علاقه‌ای که به تیمشان دارند با یکدیگر درگیر می‌شوند و امنیت جانی آن‌ها به خطر می‌افتد.


مدیرعامل اسبق استقلال خاطرنشان کرد: موضوع بعدی در مورد اینکه باشگاه استانداردی داشته باشیم این است که یک باشگاه دارای ورزشگاه اختصاصی باشد. ورزشگاه ملی آزادی یک هفته به استقلال و هفته بعد به پرسپولیس داده می‌شود. وقتی سرخابی‌ها ورزشگاه ندارند برای چه باید قانون 90 به 10 برای آن‌ها اجرایی شود.


وی یادآور شد: باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس باید کانون هوادارانی داشته باشند که مستقل باشد و بدون نیاز به باشگاه و به شکل مردم نهاد اداره شود. این کانون‌ها باید تشکیل سامانه هواداری دهند و با استفاده از کد ملی افراد و شماره صندلی آن‌ها در ورزشگاه‌ها متخلفان را شناسایی کنند تا باشگاه‌ها دیگر تماشاگرنما نداشته باشند.


اولیایی تصریح کرد: در دیدارهای اروپایی بیش از نیمی از تماشاگران الکل مصرف کرده‌اند و حال عمومی مساعدی ندارند اما در آن شرایط هم به خود اجازه نمی‌دهند تا کوچک‌ترین تخلفی کنند، آن‌هم در شرایطی که فاصله‌شان با چمن ورزشگاه بسیار کم است. دلیل آن برخورد قاطع محاکم قضایی با متخلفان است اما در ایران کسانی که مرتکب خلافی می‌شوند چون فرصت آن را دارند که از قائله فرار کنند هیچ‌گاه در دستگاه قضا پاسخگو نمی‌شوند.


مدیرعامل اسبق استقلال افزود: زمانی در سانفرانسیسکو آمریکا دو ساعت برق قطع شد و دوربین‌های مداربسته از کار افتادند. مردم فروشگاه‌ها را در آن دو ساعت قطع کردند چون دستگاه‌های کنترل کننده قطع بودند. بیشتر انسان‌ها نیاز به کنترل دارند چون در زمانی که آزاد هستند و فرصت برای تخلف دارند قادر به کنترل خود نیستند.


وی ادامه داد: حتی در زمانی که باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس دارای زیرساخت‌های لازم شوند باز هم برگزاری دربی در حالت 90 به 10 عادلانه نیست چون 10 درصدی که در برابر 90 درصد قرار می‌گیرند، به‌مثابه گوشت قربانی هستند و هوادارانی که تعدادشان بیشتر است به طرفدار تیم مقابل رحم نمی‌کند.


اولیایی تأکید کرد: بسیار خوشحالم که مسئولان امنیتی استان تهران به وظیفه‌شان عمل کردند و دربی 90 را 50-50 برگزار می‌کنند اما دوست داشتم عقلای فوتبال این تصمیم را می‌گرفتند ولی این مار را نکردند تا ثابت کنند شناخت لازم از نحوه برگزاری بازی دربی را ندارند. دربی سرخابی‌ها از افتخارات فوتبال کشور ماست چون هزاران نفر آماده‌اند تا از جیب هزینه کنند و ساعت‌ها قبل از برگزاری مسابقه وارد ورزشگاه شوند.


انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته