دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 شهريور 1398 - 12:17
آهون‌منش:

آموزش عالی دچار سردرگمی است/وزارت علوم بر دانشگاه‌ها سیطره ندارد

دبیر اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی کشور: آموزش عاای دچار سردرگمی است که ۱۲ نهاد برای وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری برنامه تدوین می کنند
کد خبر : 415756

به گزارش خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، علی آهون‌منش ظهر امروز در جلسه آیین معارفه محمدحسین ساعی رئیس جدید دانشگاه سوره و تکریم محمد روشن رئیس سابق این دانشگاه که در ساختمان سازمان تبلیغات برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه سوره با وظیفه پاسداشت انقلاب اسلامی از ارزش‌های دینی و اسلامی متولد و رشد پیدا کرده است. اکنون دانشگاه سوره به عنوان دانشگاه نمونه شناخته شده و بلوغ رسده است.


وی با تاکید بر اینکه دانشگاه سوره وظایف مهمی در حوزه علوم انسانی و هنر برعهده دارد، افزود: دانشگاه سوره گام برای جذب دانشجویان غیرایرانی برداشته است. امیدوارم این دانشگاه با تعالی بتواند فرهنگ و هنر اسلامی را به مردم دنیا را معرفی کند.


دبیر اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی اذعان کرد: مسئولین بعد از زمان مسئولیت خود باز می‌گردند و عملکرد خود را ارزیابی می کنند . امیدوارم و مطمئن هستم محمد روشن رئیس سابق دانشگاه سوره با دلی روشن از این دانشگاه برود. وی به عنوان یک جانباز، انقلابی همراه با تامل شهره است.


آهون‌منش گفت: ساعی با نگاه کلان مدیریتی و تعامل دوران مدیریتی خود را در دانشگاه سوره سپری کرده است. راضی نگه داشتن بزرگان در اداره یک دانشگاه کار مشکلی است که رئیس سابق این دانشگاه به خوبی توانست این کار را انجام دهد. 


وی خاطر نشان کرد: رئیس سابق دانشگاه سوره اعضای هیئت علمی این دانشگاه را سامان دهی کرد و اکنون نزدیک ۲۵ نفر عضو هیئت علمی دارد و طی دو سال آینده جذب خواهد داشت و تعداد رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه سوره از ۵ به ۱۶ رشته افزایش پیدا کرده است.


آهون‌منش گفت: سند توسعه ۲۰ ساله دانشگاه سوره تا ۱۴۰۰ در زمان ریاست ساعی تدوین شده است. آموزش عالی دچار سردرگمی است که ۱۲ نهاد برای وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری برنامه تدوین می کنند که موازی کاری زیادی صورت می‌گیرد و این وزارت خانه آن سیطره لازم را ندارد.


انتهای پیام/4107/۴۰۸۴/


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸
۰
25 عضو هیات علمی برای 16 رشته. جالبه. اینم از دانشگاه سوره. شما که این نظر رو منتشر نمیکنید ولی حداقل برای خودتون خوبه به این نکات ریز توجه کنید. چشم باز نکنید ببینید شدید اسباب بازی دست یک عده خاص که حداکثر دو سال بیشتر تو دانشگاه آزاد نخواهند بود
هلدینگ شایسته