دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی همراه با روزهای پایانی هفته دفاع مقدس + تصاویر

مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس همراه با برنامه‌های متنوع فرهنگی و اجتماعی با موضوع دفاع مقدس، تجدید میثاق با شهدا و ... در واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد و روزهای پایانی خود را سپری می‌کند.
کد خبر : 41563

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، امام جمعه موقت اهواز در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در جمع دانشجویان استادان و کارکنان واحد بهبهان، بزرگترین عامل پیروزی و موفقیت‌های ملت ایران در عرصه‌های مختلف را زنده بودن روحیه جهادی و خودباوری مردم بیان کرد و گفت: دوران دفاع مقدس دورانی سرشار از عزت و سریلندی برای ملت ایران بوده که مهمترین دستاورد آن ایجاد روحیه جهادی در بین مردم و جوانان این مملکت بود.


وی پیشرفت ملت در زمینه‌های مختلف علمی، هسته‌ای، هوا فضا و اقتصادی را مدیون همین روحیه جهادی دانست و حفظ این روحیه در دانشگاه‌ها، اقتصادو صنعت و دیپلماسی را وظیفه همه مسؤلان بیان کرد و افزود: امروز دیپلماسی اقتدار نمی‌آورد بلکه اقتدار ملت در زمینه های مختلف خصوصا در مذاکرات هسته‌ای را می‌توان حاصل دستاوردهای دفاع مقدس و حفظ روحیه جهادی در بین ملت دانست و نگهداری دستاوردهای 8 سال دفاع مقدس را مسئولیت سنگین همه مدیران دانست و گفت: هفته دفاع مقدس فرصتی است تا با بیان خاطرات این دوران در زنده نگه داشتن یاد، رشادت‌ها و خاطرات آن دوران و انتقال آنها به نسل نو کوشش و همت خود را به خرج دهیم.


حجت‌الاسلام حسن‌زاده درباره حادثه منا گفت:‌ تاریخچه خاندان آل‌سعود نشان دهنده این است که هر جنایتی از این خاندان قابل انجام است؛ مانند کشتار مردم مظلوم یمن، کمک به سرکوب مردم بحرین، تجهیز گروه‌های تروریستی مانند داعش و بی‌کفایتی آنها در اداره مناسک حج ابراهیمی.


دکتر محمدرضا یوسفی رئیس واحد بهبهان نیز با تبریک هفته دفاع مقدس و قدردانی از جانفشانی رزمندگان و ایثارگران، آمادگی واحد بهبهان را برای عمل به منویات مقام معظم رهبری در راستای تولید علم و همکاری با محققان جوان دانشجو برای تبدیل ایده‌ها و طرح‌های آنها به محصولات مورد نیاز روز جامعه و صنعت اعلام کرد.


اجرای برنامه‌های هفته دفاع مقدس در واحد مهاباد


در مراسمی به مناسبت هفته دفاع مقدس از کارکنان و استادان ایثارگر و جانباز دانشگاه آزاد اسلامی مهاباد قدردانی به عمل آمد.


رئیس واحد مهاباد در این مراسم که با حضور سردار رنجبرزاده فرمانده قرارگاه امام سجاد(ع) سپاه مهاباد، رئیس و جمع کثیری از کارکنان و استادان واحد مهاباد برگزار شد، با ارج­ نهادن به مقام شامخ و قدردانی از ایثارگران و جانبازان و خانواده‌های معزز آنان در هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد: آنچه اکنون کشور اسلامی ایران را در صدر کشورهای تأثیرگذار و مطرح در جهان به سر زبان‌ها آورده است مرهون رشادت کسانی است که با اهدای خون خود خالصانه و با ایمانی سرشار از عشق الهی از ناموس و مرزهای این سرزمین دفاع کردند و اکنون وظیفه ما این است که با برگزاری و گرامیداشت چنین مراسماتی و ذکر یاد و خاطره آن دوران، آن را به آیندگان و فرزندان خویش انتقال دهیم.


خان­ احمدزاده تأکید کرد: فرهنگ دفاع مقدس باید بیشتر در جامع ترویج یابد تا جوانان با حقیقت جنگ آشنا شوند و از آموزه‌های آن دوران استفاده ببرند تا زمینه ارتقای روزافزون اخلاقی، اقتصادی و معنوی جوانان فراهم شود.


فرمانده قرارگاه امام سجاد(ع) و سپاه مهاباد نیز به بیان گوشه‌هایی از رشادت‌های دلاورمردان غیور کشور در دوران دفاع مقدس پرداخت و گفت: باورهای دینی مهمترین سلاح رزمندگان در آن دوران بود.


رنجبرزاده اظهار کرد: به حرمت خون پاک شهدا است که کشورمان در عرصه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و سیاسی به پیروزی‌های درخشانی دست یافته است.


در این مراسم با اهدای لوح و هدیه، از 22 نفر از کارکنان ایثارگر و جانباز واحد مهاباد و 10 نفر از خانواده‌های معزز شهدای شهرستان تجلیل شد.


عطرافشانی و گلباران مزار دو شهید گمنام واحد مهاباد، دیدار هیأت رئیسه با یکی از خانواده­‌های شهدای هشت سال دفاع مقدس و حضور کارکنان و استادان در پایگاه‌های انتقال خون از دیگر برنامه‌های واحد مهاباد در هفته دفاع مقدس بود.


بزرگداشت هفته دفاع مقدس در واحد نراق برگزار شد


به مناسبت هفته فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس و عید غدیرخم مراسمی با حضور فرمانداری شهرستان دلیجان، رئیس حوزه علمیه غدیر نراق، جمعی از طلاب حوزه علمیه غدیر نراق، اعضای هیات علمی، کارکنان ، دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی نراق درتالارعلامه نراقی برگزارشد .


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نراق با تسلیت فاجعه اسفناک منا، گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تبریک عید سعید غدیرخم گفت: این نکته را یادآوری می‌کنم که ما نیاز به هویت اسلامی و انقلاب اسلامی داریم.


حجت الاسلام دکتر حسن خیری افزود: هویت اسلامی وانقلاب اسلامی ما نیازمند استفاده از این سرمایه ها هستیم و بزرگترین سرمایه ایی که ما داریم هفته دفاع مقدس است. هفته دفاع مقدس ما کتابی گشوده، عینی و این زمانی است که ادامه دفاع مقدس اولیاء و انبیاء سالار شهیدان حضرت سید الشهدا است.


خیری ادامه داد: امروز این سرمایه این ایام برای ما بسیار حائز اهمیت دارند که ببینم نسل گذشته ما چه کردند و اینک خانواده شهداء یاد آور آن ارزشها و باورها دفاع مقدس هستند.


یکی از سرداران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در این مراسم با تبریک عید غدیر خم وتسلیت درگذشت حجاج بیت الله الحرام وگرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: به طور طبیعی برای هرکسی که در جبهه و جنگ حضور داشته است بیان این خاطرات وشنیدن آن هم شنیدنی هم ارزشمند و هم هدایتگر است .


سردار رحیم لیالی با طرح این پرسش که جنگ و دفاع مقدس چه نتایجی داشته است؛ گفت: اگر هنر ما این باشد که بتوانیم خاطرات را به تصویر بکشانیم کاری بس مهم و پر اهمیتی را انجام داده ایم.


وی باتوجه به جنگ‌های طول تاریخ بشر، ادامه داد: به قول ابن خلدون جامعه شناس و دانشمند بزرگ جهان، جنگ جزء ذات بشراست و همواره تاریخ شاهد جنگ‌های بی‌شماری بوده است .


لیالی با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند بیان خاطرات جنگ، کمتر از شهادت نیست؛ افزود: اینگونه جلسات که براساس ایمان، اعتقاد الهی، مکتب نورانی اسلام و شریعت و بر محور انقلاب اسلامی و یاد شهدا برگزار می‌شود بی تردید دارای ثوابی عظیم و عبادت محسوب می شود.


لیالی خاطرنشان کرد: انسان در طول حیات و زندگیش هم سختی دارد و هم آسایش، هم خوشی دارد هم ناخوشی، هم عقد دارد هم موت، اما اگر کسی که بخواهد فحوای وجودش را بیان کند در سختی‌ها بیان می‌کند و یکی از مصادیق برجسته این سختی‌ها جنگ است.


وی افزود: اگر تکیه‌گاه ما مرجعیت باشد هم امنیت روحی و روانی هم امنیت فکری و عقیدتی خواهیم داشت و هم معیشت دنیوی و اخروی ما تامین خواهد بود .


این یادگار هشت سال دفاع مقدس با توجه به وسعت جغرافیای ایران و با توجه به بی‌کفایتی بعضی از پاداشاهان گذشته، این سرزمین را مثل گوشت قربانی کم و کمتر شد، تنها زمانی که حتی یک وجب از خاک وطنمان کاسته نشد، زمان پرافتخار دفاع مقدس بود .


وی اظهار کرد: ما انقلاب نکردیم که جاده، دانشگاه، کشتی بسازیم ما انقلاب کردیم که براساس اصول و موازین اسلامی و انسانی انسان سازی کنیم و انسانیت به معنای حقیقی آن زنده بماند.


لیالی در پایان سخنانش به بیان خاطراتی ازایثارگری و جانفشانی شهداء و ایثارگران پرداخت.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مرکز قره ضیاالدین با خانواده شهدا این دانشگاه دیدار و گفتگو کرد‎


به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی، به مناسبت هفته دفاع مقدس و درراستای تجلیل از مقام شامخ شهدای 8 سال دفاع مقدس رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قره ضیاءالدین با هماهنگی ناحیه مقاومت سپاه این شهرستان به همراه جمعی از اعضای بسیج و کارکنان این دانشگاه با خانواده شهید حسن رحیم پور از دانشجویان شهید این دانشگاه دیدار و گفتگو کردند.


در این دیدار عبداله زاده رئیس مرکز آموزشی قره ضیاالدین، با بیان اینکه خدمت به خانواده معظم شهداء، جانبازان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس یک عبادت است، اظهار داشت: اقتدار، عظمت، استقلال و سرفرازی امروز ایران اسلامی مرهون رشادت های فرزندان و دانشجویان می باشد که جان شیرین خود را فدای، پیروزی این انقلاب کردند.


عبداله زاده افزود: آنهایی که چه در دوران نهضت انقلاب اسلامی و چه در دوران جنگ تحمیلی سلامت خود را تقدیم این انقلاب و نظام و کشور نموده‌اند؛ شهیدان زندۀ ما، عزیزانی که سختی‌ها را با صبرشان تحمل می‌کنند و برای ما درس صبر، مقاومت و ایستادگی هستند.


رئیس مرکز آموزشی قره ضیاالدین خاطر نشان کرد: می‌‌دانید هم در دوران انقلاب و هم در دوران دفاع مقدس اگر همة اقشار مردم جامعه ما برای پیروزی انقلاب یا دفاع مقدس به صحنه نمی‌‌آمدند، نه انقلابی پیروز می‌‌شد و نه در دفاع مقدس می‌‌توانستیم دشمن را از خاک عزیزمان بیرون برانیم.


این مسئول تصریح کرد: در دوران انقلاب همة قدرت‌های بزرگ پشت سر رژیم سفاک گذشته، بودند. به ظاهر همة قدرت‌های مادی در اختیار آن رژیم بود، اما حضور و ایستادگی مردم، تحمل زندان، شکنجه، صبر و مقاومت آنها به نتیجه رساند.


شایان ذکر است در پایان نیز از زحمات بی شائبه پدران و مادران این عزیز از دست رفته تقدیر و تشکر نموده و برای یادبود لوح تقدیری به خانواده آنان اهدا کردند.


اجرای برنامه های فرهنگی متنوع به مناسبت هفته دفاع مقدس در دانشگاه آزاد اسلامی جیرفت


به مناسبت هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت اقدام به اجرای برنامه های متنوع فرهنگی نمود.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، انجام پیاده روی کارکنان ، استادان و دانشجویان به مناسبت هفته دفاع مقدس از محل ساختمان مرکزی به طرف ساختمان تحصیلات تکمیلی و حرم شهدای گمنام و غبارروبی و گل افشانی مزار شهداء، قرائت زیارت عاشورا و تجدید میثاق با شهدای گمنام و برپایی نمایشگاه کتاب با محوریت هفته دفاع مقدس این واحد دانشگاهی اشاره نمود.


دکتر مجید خزاعی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت هفته دفاع مقدس را یادآور رشادت ها و ایثارگری های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس دانست و افزود: حرکت دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی بایستی به گونه ای باشد که موجب خشنودی روح پاک شهداء و ادامه راه آن عزیزان شود.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت با اشاره به نیاز روز جوانان امروزی گفت: انجام فعالیت های مداوم فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ شهادت و ایثار یکی از بهترین و مهمترین مواردی می باشد که باید با دقت به آن توجه ویژه ای داشت تا زمینه ی کارهای بزرگ و مؤثر فرهنگی ایجاد شود.


غبارروبی از مزار شهدا با حضور تشکل اسلامی – سیاسی اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراب


همزمان با شروع سال تحصیلی جدید مراسم غبار روبی از مزار پاک شهدا با حضور تشکل اسلامی – سیاسی اساتید (مجمع اسلامی اساتید) دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراب برگزار شد.


به گزارش آنا با تلاش و همت تشکل اسلامی - سیاسی مجمع اسلامی اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراب مراسم غبارروبی از مزار شهدای 8 سال دفاع مقدس شهرستان سراب به مناسبت هفته دفاع مقدس و شروع سال تحصیلی جدید برگزار شد.


این مراسم با حضور ریاست واحد، دکتر امینی و رئیس بنیاد شهید شهرستان سراب و تنی چند از مسئولین شهری و مسئول دفتر فرهنگ اسلامی واحد برگزار گردید و دانشجویان حاضر با آرمان‌های پاک شهدا عهد و پیمان مجدد بستند.


مسئول دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراب در این مراسم ضمن تاکید بر مقام و ارزش والای شهدای 8 سال دفاع مقدس گفت: شهدا در مقاطع مختلف تاریخ کشور اسلامی نقش آفرین بوده‌اند و شهیدان جنگ تحمیلی امتحان بزرگ الهی را پشت سر گذاشته‌اند.


در این مراسم ضمن غبارروبی از مزار آن عزیزان و قرائت وصیت‌نامه شهید مهدی باکری توسط یکی از دانشجویان، بر زنده نگه داشتن یاد و خاطره‌ و آرمان‌های پاک آن شهیدان تاکید نمودند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته