دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 شهريور 1398 - 21:00
روستا آزاد در گفتگو با آنا:

دولت از بازرسی‌های آژانس بین‌المللی اتمی در دانشگاه‌ها آگاهی داشت

رئیس پیشین دانشگاه صنعتی شریف با بیان این‌که دولت از بازرسی‌های آژانس بین‌المللی اتمی از دانشگاه ها آگاه بود، گفت: پروتکل الحاقی ابهاماتی دارد که هرکسی می‌تواند از آن تفسیر به رأی کند.
کد خبر : 415598
rostazad.jpg

رضا روستا آزاد عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف و رئیس پیشین این دانشگاه در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با بیان این‌که از همان ابتدا رهبر معظم انقلاب فرمودند احدی حق ندارد از دانشگاه‌ها و مراکز نظامی بازرسی کند، اظهار کرد: بازرسی‌ که از دانشگاه‌ها که توسط بازرسان آژانس صورت گرفته، کار خلافی بوده که انجام شده است.


وی با اشاره به ابهامات پروتکل الحاقی گفت: این پروتکل ابهاماتی دارد که هرکسی می‌تواند از آن تفسیر به رأی کند.


استاد دانشگاه صنعتی شریف نگاه مثبتی به تعلیق پروتکل الحاقی ندارد و خاطرنشان کرد: بعید می‌دانم دولت در گام آخر کاهش تعهدات برجامی بخواهد تصمیمی برای پایان دادن به این پروتکل اتخاذ کند و تا زمانی‌که این پروتکل اجرا شود هم‌چنان روند بازرسی‌های سرزده ادامه می‌یابد.


رئیس پیشین دانشگاه صنعتی شریف در پایان گفت: در زمانی‌که من رئیس دانشگاه صنعتی شریف بودم هرگز از این دانشگاه، بازدید بدون هماهنگی انجام نشده بود و هیچ درخواستی هم مبنی بر بازدید از نهاد علمی وجود نداشت؛ این بازدیدها در این دولت اتفاق افتاده و دولت هم از آن آگاهی داشته است؛ زیرا این مسئله کوچکی نیست.


انتهای پیام/4079/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته