دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 شهريور 1398 - 08:00
یکی از رؤسای دانشگاه‌های بازرسی شده توسط آژانس اتمی:

هرگونه اظهارنظر درباره بازرسی از دانشگاه‌ها اشتباه است/ آژانس اتمی برای برخی دانشگاه‌ها مشکل ایجاد کرد/ بازرسی‌ها مسئله‌ای محرمانه بود!

یک منبع آگاه گفت: آژانس انرژی اتمی مشکلاتی برای دانشگاه‌های شریف، علم و صنعت و بهشتی ایجاد کرد. این مسئله محرمانه بوده و نباید توسط مسئولان اطلاع رسانی می‌شد.
کد خبر : 414752
ew.jpg

یکی از رؤسای دانشگاه‌های کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به اینکه موضوع بازرسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از برخی دانشگاه‌ها فوق محرمانه بوده است، اظهار کرد: هرگونه اظهاراتی درباره این موضوع، عمل اشتباهی بوده است.


وی در پاسخ به این سؤال که یکی از مسئولان گفته‌ برخی مواد را از دانشگاه‌ها خارج کردیم و سپس اجازه بازرسی به بازرسان آژانس انرژی اتمی داده شده است، گفت: این موضوع صحت ندارد و نباید به آن پرداخته شود.


این رئیس دانشگاه در پاسخ به اینکه تصمیم مسئولان نظام به‌گونه‌ای بود که بازرسی از دانشگاه‌ها انجام نشود و مراکز آموزشی و تحقیقاتی تا حد ممکن درگیر این موضوع نشوند، خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های صنعتی شریف، علم و صنعت و شهید بهشتی در زمینه هسته‌ای گرفتار شده‌اند و مشکلاتی برای آنان از سوی آژانس انرژی اتمی ایجاد شده است.


پیش از این علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در گفتگو با خبرنگار آنا گفته بود که دانشگاه‌های صنعتی شریف، علم و صنعت، صنعتی امیرکبیر و کاشان تاکنون مورد بازرسی نمایندگان آژانس قرار گرفته‌اند.


از طرفی بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی هفته گذشته به خبرنگار آنا خبر داد که «بازرسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از دانشگاه‌ها دیگر وجود ندارد. بنا به ملاحظات اگر از موادی در دانشگاه استفاده می‌شد آن مواد را خارج می‌کردیم و آژانس آزمایش لازم را انجام می‌داد. تلاش ما بر این بود تا تمامی بازرسی‌ها آژانس از دانشگاه‌ها برطرف شود».


انتهای پیام/4118/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱
۰
رأی هیأت عمومی

با عنایت به اینکه به موجب تبصره 1 ماده 33 قانون خدمت وظیفه عمومی، حداکثر معافیت تحصیلی در هر یک از مقاطع تحصیلی پیش بینی شده است و به موجب قسمت ذیل ماده 35 قانون مذکور و ماده 6 آیین نامه اجرایی معافیت تحصیلی، این معافیت در هر مقطع تحصیلی فقط یک بار صادر می شود، بنا به مراتب اطلاق مصوبـه مورد شکایت ناظر بر مواردی که ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر الزاماً مستلزم طی آن از مقطع قبلی می باشد باعث اعمال محدودیت حق بر آموزش می شود و به همین جهت خلاف قانون و خارج از حدود اختیارات وضع شده و مستند به بند 1 ماده 12 و ماده 88 قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب سال 1392 ابطال می شود.
هلدینگ شایسته