دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 شهريور 1398 - 13:12
وزیر علوم در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

اجرایی شدن آیین‌نامه مقابله با تخلفات علمی/ وزارت علوم به دانشمند زندانی شده ایرانی دسترسی ندارد!

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از اجرایی شدن آیین‌نامه مقابله با تخلفات علمی با مصوبه دولت خبر داد و گفت: آیین‌نامه پیشگیری و مقابله با تقلب علمی در حال پیگیری است.
کد خبر : 415584

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، منصور غلامی در حاشیه نشست رؤسای دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و مؤسسات پژوهشی سراسر کشور که صبح امروز در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اینکه در آستانه شروع سال تحصیلی هستیم، برنامه‌های مختلفی تدارک دیده‌ایم. قصد داریم که آموزش در دانشگاه‌ها مطابق کیفی گرایی و کاربردی باشد تا فارغ‌التحصیلان بامهارت بیشتری در عرصه عمل و کارآفرینی داشته باشیم.


وی در خصوص برنامه وزارت علوم برای مقابله با تقلب علمی بیان کرد: آیین‌نامه مقابله با تخلفات علمی مصوب مجلس شورای اسلامی است و این آیین‌نامه تا به امروز نیز به مصوبه دولت رسیده و اجرایی شده است. همچنین یکی از اقدامات اصلی ما در سال جاری حمایت از پروژه‌های تحقیقاتی و کاهش مسائل و مشکلات جامعه است.


وزیر علوم، تحقیقات و فناوریتصریح کرد: برای اجرای آیین‌نامه پیشگیری و مقابله با تقلب علمی به دنبال هماهنگی بیشتر میان مراکز آموزش عالی و کارگروه‌های مربوطه هستیم. دانشگاه‌ها با جدیت با پدیده‌ای که شأن آموزش عالی را زیر سؤال ببرد برخورد می‌کنند. موضوع برخورد با متخلفان علمی قبل تصویب آیین‌نامه مقابله با تقلب علمی در وزارت علوم شروع‌شده اما امسال این قضیه با جدیت بیشتری در دانشگاه‌ها پیگیری می‌شود.


وی در خصوص آخرین وضعیت دانشمند بازداشتی ایرانی در زندان آمریکا بیان کرد: وزارت علوم به مرکزی که این دانشمند را بازداشت کرده نمی‌تواند دسترسی داشته باشد. آمریکا دشمن است و با ما عناد دارد و پیگیری‌ها از طریق وزارت امور خارجه دنبال خواهد شد.


انتهای پیام/4118/


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴
۰
رأی هیأت عمومی

با عنایت به اینکه به موجب تبصره 1 ماده 33 قانون خدمت وظیفه عمومی، حداکثر معافیت تحصیلی در هر یک از مقاطع تحصیلی پیش بینی شده است و به موجب قسمت ذیل ماده 35 قانون مذکور و ماده 6 آیین نامه اجرایی معافیت تحصیلی، این معافیت در هر مقطع تحصیلی فقط یک بار صادر می شود، بنا به مراتب اطلاق مصوبـه مورد شکایت ناظر بر مواردی که ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر الزاماً مستلزم طی آن از مقطع قبلی می باشد باعث اعمال محدودیت حق بر آموزش می شود و به همین جهت خلاف قانون و خارج از حدود اختیارات وضع شده و مستند به بند 1 ماده 12 و ماده 88 قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب سال 1392 ابطال می شود.
هلدینگ شایسته