دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 شهريور 1398 - 17:46
قائم مقام شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در گفتگو با آنا:

جریان سوم سیاسی جوان‌گرا به دو قطبی‌سازی منفی پایان می‌دهد

قائم مقام شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان با بیان این‌که نسل جوان توانایی دگردیسی در جریانات سیاسی کشور را دارد، گفت: این جریان به‌عنوان جریان سوم می‌تواند به دوقطبی‌سازی منفی در فضای سیاسی کشور پایان دهد.
کد خبر : 415470
636907698596867794_md.jpg

علی بختیاری، قائم مقام شورای مرکزی حزب اصلاح‌طلب ندای ایرانیان در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با بیان این‌که وقتی تنوع و تکثر سلایق وجود نداشته باشد ناگزیر به دو سلیقه دست می‌یابیم که خود آن منجر به ایجاد فضای دوقطبی می‌شود، اظهار کرد: در ایران قالب این دو قطبی اصلاح‌طلب و اصولگرا می‌شود که در دو دهه اخیر در فضای سیاسی دو قطبی را ایجاد کرده است.


وی افزود: چون نوع دیگری از جریان سیاسی در کشورمان وجود ندارد، به‌طور طبیعی بازی دوقطبی به وجود می‌آید که گاهی این دوقطبی را بعضی مواقع اصولگرایان به نفع خودشان تمام کرده‌اند و در مواقعی هم اصلاح‌طلبان.


قائم مقام شورای مرکزی حزب اصلاح‌طلب ندای ایرانیان خاطرنشان کرد: ماهیت فضای سیاسی ایران ماهیتی است بین اصلاح‌طلب و اصولگرا، حالا این‌که این تحلیل صورت بگیرد که یک عده درصدد دوقطبی‌سازی فضای سیاسی هستند، دقیق نیست؛ زیرا چه بخواهیم و یا نخواهیم به‌طور خودکار فضا بین این دو جریان سیاسی تقسیم می‌شود، مگر این‌که اتفاقی بیفتد و یک جریان و یا گروه سیاسی سوم مطالبه‌محور شکل بگیرد.


بختیاری افزود: این جریان سوم به نوعی در انتخابات 1392 توسط آقای روحانی تحت عنوان اعتدال کلید زده شد، اما چون این جریان تحت حمایت اصلاح‌طلبان قرار گرفت توسط این گروه سیاسی مصادره شد.


این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به این‌که در حال حاضر همین احزاب موجود چه اصلاح‌طلب چه اصولگرا می‌توانند دچار دگردیسی شوند، گفت: این دو جریان سیاسی توانایی این را دارند که از دل ریشه‌ای که به آن تعلق دارند جریان نوظهور جدیدی را به پشتوانه مطالبه مردمی مطرح سازند.


وی بیان کرد: من فکر می‌کنم در انتخابات پیش‌رو کسی نمی‌تواند با بازی اصلاح‌طلب و اصولگرا نتیجه بگیرد، مگر به سمت‌وسویی حرکت کند که جذابیت و ایده جدیدی در متن سیاسی جامعه ایران مطرح سازد.


بختیاری با بیان اینکه سال‌هاست در کشورمان فعالیت‌های حزبی هرچند نیم‌بند انجام می‌شود، افزود: دلیل این فعالیت‌های نیم‌بند این است که احزاب آگاهانه پا را از چهارچوب‌ها فراتر نهادند و اصول اساسی نظام را زیر سؤال بردند.


قائم مقام شورای مرکزی حزب اصلاح‌طلب ندای ایرانیان با بیان این‌که نسل جدید به‌ویژه نسل جوان توانایی دگردیسی در جریانات سیاسی کشور را دارد، یادآور شد: اگر چنین تحولی رخ ندهد تفکر گذشته متعلق به دو جریان سیاسی غالب در کشور عایدی خاصی در انتخابات پیش‌رو نخواهد داشت.


انتهای پیام/4079/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته