دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 شهريور 1398 - 12:00
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

48 خانه بهداشت سیار برای عشایر استان فارس مصوب شده است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: 48 خانه بهداشت سیار عشایری به‌صورت کانکس برای نقاط پرتراکم عشایری استان فارس مصوب شده و تاکنون 23 کانکس به این نقاط ارسال شده است.
کد خبر : 415129
156403475.jpg

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، عبدالرسول همتی در ارتباط با فعالیت خانه‌های بهداشت عشایری در استان فارس اظهار کرد: برای عشایر استان فارس، 48 خانه بهداشت سیار عشایری به‌صورت کانکس برای نقاط پرتراکم عشایری مصوب شد و در فاز اول 18 کانکس و در فاز دوم 5 کانکس به مناطق عشایری در این استان، اعزام شدند.


وی تصریح کرد: بهورزان این خانه‌های بهداشت از میان خود عشایر انتخاب شده و آموزش دیدند و به همراه خانه‌های بهداشت سیار عشایری که تجهیز شده‌اند، در مناطق عشایری مستقر شدند. البته برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز این است که 48 کانکس مصوب هم در قشقلاق و ییلاق عشایر مستقر شوند اما با وجود 23 کانکس نیز، ارائه خدمات بهداشتی به این افراد میسر می‌شود و باید کانکس‌ها به‌همراه عشایر، از مناطق ییلاق به قشقلاق و یا برعکس، حمل شوند.


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان این‌که جمعیت عشایری استان فارس حدود 140 هزار نفر است، افزود: همه جمعیت عشایری استان فارس شناسایی شده و پرونده الکترونیک سلامت برای آنها تشکیل و خدمات بهداشتی مورد نیاز کودکان کمتر از 5 سال و مادران باردار برای عشایر ارائه شده و به سمت آموزش و مراقبت از سایر گروه‌های سنی مانند جوانان، نوجوانان، میانسالان و کهنسالان حرکت می‌کنیم.


همتی با اشاره به اجرای موفقیت آمیز طرح بسیج ملی کنترل فشارخون در بین عشایر استان فارس، گفت: خانه‌های بهداشت سیار عشایری زیرساخت مناسبی برای اجرای برنامه‌های ملی وزارت بهداشت در حوزه بهداشت و پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر که مهمترین علل مرگ مردم هستند را فراهم کرده است.


وی در پایان اظهار داشت: تفاوت خانه‌های بهداشت سیار عشایری با خانه‌های بهداشت روستایی این است که در روستاها، بهورزان به راحتی می‌توانند به منازل مردم و افراد تحت پوشش خود بروند اما چادرهای عشایری، پراکنده هستند و ممکن است این چادرها، کیلومترها باهم فاصله داشته باشند که بهورزان در این حوزه، تلاش‌های زیادی می‌کنند که قابل تقدیر است.


انتهای پیام/4105


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته