دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 خرداد 1394 - 11:00
معاون بهداشت وزارت بهداشت خبر داد

جذب1800 پزشک، 400 ماما و افزایش 426 قلم دارو در خانه‌های بهداشت

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از جذب 1800 پزشک، 400 ماما در خانه‌های بهداشت و افزایش 426 قلم دارو در این مراکز و همچنین پایش طرح تحول بهداشت در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خبر داد.
کد خبر : 23537

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، با حضور معاون بهداشت و رئیس دانشگاه علوم پزشکی گرگان گزارش تیم‌های ارزیاب نحوه ارائه خدمات بهداشتی، دانشگاه های علوم پزشکی گلستان و بابل مورد ارزیابی و پایش قرار گرفت.


علی اکبر سیاری در این جلسه گفت: تیم‌های متخصص ما در محیطی‌ترین سطح ارائه خدمات بهداشتی و درمانی حضور یافته و نحوه ارائه خدمات و چگونگی اجرای برنامه‌های ستاد در آن مراکز را مورد بررسی قرار می‌دهند و سپس در دفتر روسای دانشگاه موارد را تجزیه و تحلیل می کنند.


وی با بیان اینکه سیستم بهداشتی در حال تحول است، گفت: یکی از اهداف دولت تدبیر و امید افزایش دسترسی مردم به خدمات با کیفیت بهداشتی است و همه ما باید در این خصوص تلاش مضاعف داشته باشیم.


وی افزود: خوشبختانه در روستاها از لحاظ بهداشتی پوشش کاملی داریم و نیازمند این هستیم این سیستم را به شهرها تعمیم دهیم.


ساخت 2000 خانه بهداشت


معاون وزیر بهداشت بیان داشت: در سال گذشته با کمبود پزشک مواجه بودیم که با جذب 1800 پزشک، 400 ماما تهیه 2400 خودرو و با بهبود استاندارد و ساخت 2000 خانه بهداشت و افزودن 426 قلم دارو تا حدودی زیادی مشکلات برطرف شده است.


وی بخش عمده ای از عوامل مرگ و میر را بیماری های غیر واگیر دانست و ریشه اصلی آن کم تحرکی، مصرف دخانیات و رژیم غذایی نا سالم عنوان کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته