دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 شهريور 1398 - 12:25
طباطبایی در گفتگو با آنا:

صبور باشیم تا مچ ویلموتس باز شود/ حریفان گمنام آسیایی زنگ خطر را به صدا درآوردند

دروازه‌بان اسبق تیم ملی فوتبال گفت: باید صبور باشیم تا مچ ویلموتس باز شود و بدانیم او چه برنامه‌هایی برای تیم ملی در نظر دارد.
کد خبر : 415016
تیم ملی فوتبال ایران هنگ‌کنگ.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال گروه ورزشی خبرگزاری آنا، تیم ملی فوتبال ایران در اولین دیدار خود در انتخابی جام جهانی 2022 قطر و جام ملت‌های آسیا 2023 چین در خانه هنگ‌کنگ به برتری 2 بر صفر رسید تا با پیروزی رقابت‌ها را آغاز کند.


هادی طباطبایی درباره پیروزی تیم ملی ایران برابر هنگ‌کنگ به خبرنگار ورزشی آنا گفت: در اولین بازی رسمی مارک ویلموتس شاهد مسابقه‌ای شبه تدارکاتی برای تیم ملی فوتبال بودیم و چون هنگ‌کنگ تیمی بدون کیفیت بود برتری راحتی رقم خورد و باید منتظر بازی‌های سخت‌تری باشیم تا عیار تیم ویلموتس مشخص شود.


وی در مورد اینکه هنگ کنگ اگر به درستی از فرصت‌هایی که داشت استفاده می‌کرد به گل می‌رسید، می‌گوید: تیم ملی فوتبال ایران در دوران گذار قرار دارد و نمی‌توان انتظار داشت که در بازی با هنگ‌کنگ به حریف فرصتی ندهد. سرمربی قبلی ایران کارلوس کی‌روش بود که بازی تدافعی برایش در اولویت بود و ویلموتس چنین رویکردی ندارد. به نظرم در بازی با هنگ‌کنگ بیشتر برنامه‌ها روی شناخت تیم به‌خصوص در نقاط ضعف بود و طبیعی است حریف که میزبانی را در اختیار داشت به موقعیت گل هم برسد.


دروازه‌بان اسبق تیم ملی فوتبال در مورد اینکه تیم ملی فاقد بازی‌ساز در میانه میدان است، اظهار کرد: باید صبور باشیم تا مچ ویلموتس باز شود و متوجه شویم او چه تاکتیکی مدنظر دارد و می‌خواهد با چه شیوه یا شیوه‌هایی بازی کند. در لحظاتی از بازی با هنگ‌کنگ، سردار آزمون عقب آمد و بازی‌سازی کرد. مسلماً ویلموتس آرایش تیمش را بر اساس داشته‌هایی که دارد می‌چیند.


وی در خصوص اینکه تیم ملی ایران فاقد بازیکنی است که سرنوشت مسابقه را تغییر دهد اما تیم‌های بزرگ فوتبال دنیا با چنین مشکلی مواجه نیستند، توضیح داد: فوتبال ایران در آسیا از لحاظ خلاقیت از سایر حریفان بهتر است ولی خلاقیت فردی در قالب کار گروهی و تاکتیکی نمود پیدا می‌کند. در تیم‌های بزرگ دنیا بازیکنان خلاق تیم در قالب کار تاکتیکی مؤثر هستند و در مواقعی که مشکلاتی برای تیمشان ایجاد می‌شود، گره تاکتیکی را باز می‌کنند و پیروزی را رقم می‌زنند.


طباطبایی درباره اینکه تیم‌های بزرگ آسیا مانند قطر و عربستان برابر هند و یمن متوقف شدند و زنگ خطر را برای دیگر تیم‌های مطرح قاره کهن به صدا درآوردند، تصریح کرد: در آخرین دوره جام ملت‌های آسیا که با قهرمانی قطر به پایان رسید، برخی افزایش تیم‌ها را عامل کاهش کیفیت رقابت‌ها می‌دانستند اما آن تیم‌ها که همگی گمنام و ناشناخته بودند، تجربه خوبی را کسب کردند و در انتخابی جام جهانی قطر برای رقبا ایجاد دردسر کرده‌اند و در ادامه نیز خطرآفرین خواهند بود چون راه‌های مقابله با قدرت‌های آسیا را یافته‌اند.


انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته