دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 شهريور 1398 - 00:15

دیدار تمرینی شاگردان ویلموتس/ هنگ‌کنگ حریف آسان یوزهای ایرانی

تیم ملی فوتبال ایران دیداری آسان برابر هنگ‌کنگ در مرحله انتخابی جام جهانی 2022 قطر پیش رو دارد.
کد خبر : 414728
_MID0913.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال گروه ورزشی خبرگزاری آنا، تیم ملی فوتبال ایران از امروز دیدارهای خود را در مرحله گروهی انتخابی جام جهانی 2022 قطر و جام ملت‌های آسیا 2023 چین آغاز خواهد کرد و از ساعت 16:30 در ورزشگاه هنگ‌کنگ به مصاف تیم ملی این کشور می‌رود.


شاگردان مارک ویلموتس در شرایطی به مصاف هنگ‌کنگ می‌روند که این کشور بندری صحنه اغتشاشات و آشوب‌های خیابانی است و ناآرامی سیاسی حس می‌شود. قرار بود این مسابقه در صورت ناامنی به کشور دیگری منتقل شود اما فدراسیون فوتبال هنگ‌کنگ به فیفا تضمین داد که مشکلی وجود ندارد و مسابقه در کمال آرامش برگزار خواهد شد.


یوزهای ایرانی تیم اول قاره کهن هستند و در شرایطی به دیدار هنگ‌کنگ می‌روند که این حریف جنوب شرق آسیا در گام اول برابر کامبوج به‌ تساوی یک بر یک رسید و روی کاغذ شانس زیادی برای کسب امتیاز ندارد. هوآنگ یانگ کاپیتان تیم ملی هنگ‌کنگ اعلام کرده او و هم‌تیمی‌هایش به گرفتن امتیاز از ایران فکر نمی‌کنند اما همه تلاششان را برای انجام بازی خوی و قابل قبول خواهند کرد.


تیم ملی ایران که در رده 23 رنکینگ فیفا قرار دارد، اولین دیدار رسمی‌اش با مارک ویلموتس را پشت سر می‌گذارد و این مربی بلژیکی تلاش خواهد کرد تا میخ اول را محکم بکوبد. ایران در نخستین دیدار دوستانه با ویلموتس مقابل سوریه به برتری پر گل 5 بر صفر رسید و انتظار برتری درخشان دیگری از یوزهای ایرانی می‌رود. با توجه به‌تساوی بحرین و عراق که جدی‌ترین حریفان ایران در دور اول مرحله انتخابی هستند، شاگردان ویلموتس باید به برتری قاطعی دست یابند.


در دیگر دیدار گروه C که تیم ملی کشورمان در آن قرار دارد، کامبوج میزبان بحرین است و توقف بحرین در این مسابقه به سود ایران خواهد بود چراکه کامبوج نیز روی کاغذ یکی از حریفان ضعیف ایران در دور اول انتخابی جام جهانی است.


مارک ویلموتس در بازی امروز تیم ملی ایران را احتمالاً با ترکیب علیرضا بیرانوند، وریا غفوری، میلاد محمدی، مرتضی پورعلی‌گنجی، سیدمجید حسینی، امید ابراهیمی، احسان حاج‌صفی، احمد نوراللهی، علیرضا جهانبخش، وحید امیری و سردار آزمون به میدان می‌فرستد.


انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته