دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 شهريور 1398 - 00:15
بسحاق در گفتگو با آنا:

جایزه بزرگ آخرین فرصت تکواندوکاران برای کسب سهمیه المپیک است/ فرزان با مشکل اضافه وزن روبه‌روست

مربی تیم ملی تکواندو گفت: سه مرحله گرندپری پیش‌رو داریم که آخرین فرصت ملی‌پوشان تکواندو برای کسب سهمیه المپیک است و ما کار خیلی سختی پیش‌رو داریم.
کد خبر : 414442
asain-club-2018-B.jpg

علی محمد بسحاق در گفتگو با خبرنگار حوزه رزمی گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره شرایط تیم ملی تکواندو کشورمان برای حضور در مسابقات گرندپری ژاپن گفت: خدا را شکر تیم شرایط خیلی خوبی دارد، در این مدت تمرینات خیلی خوبی داشتیم و تکواندوکاران به آمادگی کامل رسیدند. امیدوارم در این مسابقه بتوانند خیلی خوب نتیجه بگیرند. سه مرحله رقابت‌های گرند‌پری آخرین فرصت تکواندوکاران برای کسب سهمیه المپیک است و به همین خاطر باید همه تلاش خودمان را به کار بگیریم تا بتوانیم سهمیه المپیک را کسب کنیم. 


مربی تیم ملی تکواندو گفت: این سه مرحله امتیاز المپیکی دارد و امیدواریم تکواندوکارانی که رنکینگ آن‌ها زیر 20 است با علمکرد درخشان خود ارتقا رنکینگ داشته باشند و هم‌چنین برخی تکواندوکاران دیگری مانند آرمین هادی‌پور، سجاد مرادی و میرهاشم حسینی هم وضعیتشان به نسبت بهتر است با ارتقای رنکینگ بتوانند شرایط بهتری برای رسیدن به میدان المپیک داشته باشند.خوشبختانه وضعیت همه تکواندوکاران خیلی خوب است و هیچ‌ آسیب‌دیدگی هم ندارند. 


بسحاق در مورد وضعیت فرزان عاشورزاده اظهار کرد: فرزان پس از یک دوره مصدومیت قرار است به میدان برود. خوشبختانه شرایط خیلی خوبی دارد. البته مهم‌ترین مشکل فرزان وزن اوست. زمانی که او در وزن 58 کیلوگرم به میدان می‌رفت نوجوان بود اما الآن با بالا رفتن سنش، وزنش هم بالا رفته است. با توجه به این‌که چربی زیادی هم ندارد، وزن کم کردنش، خیلی سخت است. امیدواریم که در روز مسابقه بتواند در وزن خودش بیاید و خوب مبارزه کند.


وی در مورد کسب سهمیه تیمی تیم ملی تکواندو در مسابقات رزمی و هنری گفت: کسب سهمیه به‌صورت تیمی، نتیجه مثبتی برای تیم ما داشت. برای نخستین بار قرار است به‌صورت تیمی مسابقات تکواندو برگزار شود. با کسب سهمیه تیمی، شانس المپیکی شدن دو بازیکن ما عرفان ناظمی و محمد بخشی افزایش پیدا کرد. البته کسب سهمیه تیمی در رنکینگ تکواندوکاران تأثیرگذار نیست. 


بسحاق در پایان گفت: هدف‌گذاری برای همه تکواندوکاران در سال منتهی به المپیک در وهله اول کسب سهمیه و بعد از آن مدال المپیک است. هر ورزشکاری دوست دارد که به بالاترین مدال المپیک برسد و بدون شک هر کسی که این توانایی را داشته باشد و در سال منتهی به المپیک خوب کار کند می‌‌تواند موفق باشد. ما در مسابقات جهانی خیلی بدشانس بودیم، میرهاشم حسینی یکی از تکواندوکاران اصلی تیم ما برای کسب مدال طلا بود که متأسفانه به او ویزا ندادند و از حضور در این مسابقه بازماند. میرهاشم در مسابقات جهانی می‌توانست به مدال طلا برسد و 120 امتیاز المپیکی را کسب کند اما متأسفانه این اتفاق نیفتاد و در نهایت او از نظر امتیازی عقب افتاد و در حال حاضر رنکینگ 10 دنیا را دارد. امیدوارم که در این مسابقه این عقب‌ماندگی جبران شود. 


انتهای پیام/4051/4057/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته