دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 شهريور 1398 - 17:46
سلیمی:

اظهارات وزیر علوم پذیرفتنی نیست/ اما و اگرهای ورود داوطلبان به دانشگاه بر اساس پیشینه تحصیلی

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: ورود ۸۵ درصد داوطلبان به دانشگاه در سال تحصیلی گذشته بدون تأثیر نمره کنکور و تنها بر اساس پیشینه تحصیلی مورد تأیید مجلس نیست و باید عنوان کرد که همچنان کنکور حرف اول را در ورود داوطلبان به دانشگاه می‎زند.
کد خبر : 414375
3.jpg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از خانه ملت، علیرضا سلیمی رد اظهارات وزیر علوم مبنی بر اینکه ورود 85 درصد داوطلبان به دانشگاه در سال تحصیلی گذشته بدون تاثیر نمره کنکور و تنها بر اساس پیشینه تحصیلی بوده است، گفت: به هیچ عنوان نمی‌توان چنین اظهاراتی را پذیرفت چراکه همچنان کنکور به مانند هیولایی بر دانش آموزان و خانواده‌های آنان سایه سنگینی دارد.


نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی افزود: کنکور امروز مانعی بر سر پیشرفت دانش آموزان و داوطلبان ما محسوب میشود؛ اگر ورود 85 درصد داوطلبان به دانشگاه در سال تحصیلی گذشته بدون تأثیر نمره کنکور بوده است برای نمونه آیا همه داوطلبان می‌توانند در رشته دلخواه خود در دانشگاه شریف تحصیل کنند.


وی اضافه کرد: وقتی می‌توان ادعا کرد که ورود 85 درصد داوطلبان به دانشگاه در سال تحصیلی گذشته بدون تأثیر نمره کنکور بوده است که پذیرش دانشجو به عهده دانشگاه‌ها واگذار شود نه اینکه کنکور تعیین‌کننده ورود داوطلب به دانشگاه باشد.


سلیمی با یادآوری اینکه رقابت کنکور فقط بر سر رشته پزشکی نیست، افزود: در سایر رشته‌‎ها نیز رقابت سنگینی بین داوطلبان کنکور وجود دارد و در این میان مافیای کنکور بیشترین سود را از این رقابت بی فایده می‌برد.


عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: وقتی بیش از یک‌میلیون داوطلب و دانش‌آموز در کنکور شرکت می‌کنند یعنی کنکور همچنان با قدرت قبل وجود دارد و ارائه آمارهای این چنینی دلیلی بر حذف کنکور نیست.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته