دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 شهريور 1398 - 16:45
مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان خبر داد؛

افزایش 23 درصدی بازدید گردشگران از جاذبه‌های استان سمنان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: بازدید از جاذبه‌های گردشگری استان سمنان در تیر و مرداد امسال و در مقایسه با سال قبل ٢٣ درصد افزایش یافته است.
کد خبر : 414180
c555426e-501a-4a1c-a692-ff74942ef749_20190904_085928.jpg

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان، مهدی جمال مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان اظهار کرد: بازدید از جاذبه‌های گردشگری استان سمنان در تیر و مرداد امسال و در مقایسه با سال قبل ٢٣ درصد افزایش یافته است.


وی در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر استان سمنان افزود: در این دو ماه ٢٨٩ هزار و ٩۴٩ گردشگر از جاذبه‌های استان سمنان بازدید کردند.


جمال با بیان اقامت ١٢٠ هزار مسافر در استان سمنان در این ایام گفت: میزان بازدید گردشگران خارجی از استان ۴۶ درصد افزایش یافته است.


مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان از بازدید هزار و ۵٢ گردشگر خارجی از استان سمنان در دو ماه تیر و مرداد امسال خبر داد و افزود: در این مدت ٨۴ مورد بازدید نظارتی از تأسیسات گردشگری استان سمنان انجام شد.


وی با بیان افتتاح هشتادویکمین اقامتگاه بوم‌گردی استان سمنان در هفته دولت عنوان کرد: ظرفیت اقامتی این اقامتگاه‌ها در استان سمنان، هزار و ۵٧۵ نفر و ظرفیت اقامتی هتل‌های استان نیز هزار و ۵١٧ نفر است.


جمال به برگزاری جشنواره ملی عشایر ایل سنگسر در آبان ماه امسال اشاره کرد و گفت: این جشنواره بهترین فرصت برای معرفی استان سمنان است.


معاون امور هماهنگی عمرانی استانداری سمنان نیز بیان کرد: استان سمنان دارای موقعیت استراتژیک است و خدمات سفر در استان باید دائمی باشد.


منوچهر فخری افزود: در ورودی و خروجی شهرها نمایشگاه‌های دائمی و بستری برای ایجاد انگیزه اقامت مسافران فراهم می‌کنیم.


وی ادامه داد: استان سمنان گنج پنهان است و این استان دارای ظرفیت‌های زیادی است.


سرپرست معاونت گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان نیز در این جلسه درباره طرح ساب (سفرهای ارزان و برنامه‌ریزی شده) گفت: این طرح در مقصدسازی استان سمنان مؤثر است.


حمیدرضا دوست‌محمدی افزود: در این طرح، پکیج سفرهای ارزان‌قیمت یک تا دوروزه به گردشگران ارائه می‌شود.


فرماندار سمنان نیز در این جلسه با بیان اینکه میزان اقامت مسافران در پنج ماه نخست امسال و در مقایسه با سال گذشته ۵١ درصد افزایش یافته است، افزود: در این مدت ٩٣ هزار و ٣٨٢ نفر در مرکز استان اقامت داشتند.


عباس دانایی خاطرنشان کرد: هموطنان از استان خوزستان بیشترین اقامت را در مرکز استان داشته‌اند.


انتهای پیام/4103/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته