دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 مهر 1394 - 13:58

ابراز نگرانی سازمان ملل درباره میزان تلفات غیرنظامیان در «قندوز» افغانستان

در حالی‌که درگیری میان نیروهای نظامی افغانستان و گروه طالبان برای بازپس‌گیری شهر «قندوز» همچنان ادامه دارد، سازمان ملل از میزان تلفات غیرنظامیان در این شهر ابراز نگرانی کرد.
کد خبر : 41410

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، «راوینا شامداسانی» سخنگوی کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل گفت: بر طبق گزارش‌های دریافتی، پس از حمله طالبان به «قندوز»، دست‌کم 110 غیرنظامی در این شهر کشته شده‌اند.


براساس این گزارش، «محمد اشرف غنی» رئیس‌جمهوری افغانستان روز گذشته (سه‌شنبه) گفت: شماری از ساختمان‌های دولتی در «قندوز» بازپس گرفته شده است و نیروهای کمکی از جمله نیروهای ویژه، در حال اعزام به این شهر هستند.


طالبان روز دوشنبه با بیرون راندن نیروهای دولتی شهر «قندوز» را اشغال کرد. یک سخنگوی ناتو روز گذشته (سه‌شنبه) گفت: هواپیماهای ارتش آمریکا با هدف قرار دادن مواضع طالبان در حومه شهر از عملیات نیروهای افغان پشتیبانی می‌کنند.


در جدیدترین بیانیه پنتاگون آمده است: حملات هوایی آمریکا به حومه «قندوز» علیه یک واحد نظامی طالبان بود که در حال حرکت به سوی فرودگاه بودند و نیروهای آمریکایی و ائتلافی را تهدید می‌کردند.


وزارت بهداشت افغانستان اعلام کرد که بیمارستان‌های «قندوز» 16 جسد دریافت کرده‌اند و تقریبا 200 نفر نیز مجروح شده‌اند. همچنین سازمان پزشکان بدون مرز گفت که بیمارستان این سازمان در شهر زیر فشار قرار دارد و بسیاری از مجروحان افرادی هستند که تیر خورده‌اند.


یک شاهد عینی در «قندوز» گفت: نیروهای پشتبانی طالبان روز گذشته (سه‌شنبه) وارد شهر شدند و اوضاع خطرناک‌تر از آن است که ساکنان بتوانند آنجا را ترک کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته