دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 مهر 1394 - 09:50

منصور هادی: می‌جنگیم و نمی‌گذاریم یمن به دست ایران بیفتد

رئیس‌جمهوری مستعفی و فراری یمن روز گذشته (سه‌شنبه) در سخنان خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد ایران را به‌دنبال کردن برنامه‌ای برای تخریب یمن متهم کرد.
کد خبر : 41353

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از خبرگزاری رویترز، «عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری مستعفی و فراری یمن گفت: ما درگیر این نبرد هستیم، جنگی برای کشور تا اطمینان یابیم که کشورمان به دست ایران نمی‌افتد، کشوری که می‌خواهد شاهد ویرانی یمن باشد.


بر اساس این گزارش، «هادی» در سخنان خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد از «سلمان» پادشاه عربستان به‌دلیل انجام عملیات «توفان قاطعیت» علیه نیروهای حوثی (جنبش انصارالله) قدردانی کرد.


نیروهای جنبش انصارالله و متحدان آن که نیروهای وابسته به «علی عبدالله صالح» رئیس‌جمهوری سابق یمن هستند سال گذشته صنعاء پایتخت و بخش گسترده‌ای از این کشور را از دست نیروهای دولتی «منصورهادی» درآوردند. این اقدام باعث فرار «هادی» ابتدا به شهر بندری «عدن» واقع در جنوب کشور و سپس به عربستان سعودی شد.


عربستان سعودی از آغاز سال جاری ائتلافی از کشورهای عربی تشکیل داده است و حملات هوایی علیه انصارالله را آغاز کرده است.


«حسن روحانی» رئیس‌جمهوری ایران در سخنان روز دوشنبه خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفته بود:‌ همان‌طور که در عراق و افغانستان به استقرار دموکراسی کمک کردیم، آماده کمک به دموکراسی در سوریه و یمن نیز هستیم.


ایران بهار گذشته طرح صلحی چهار ماده‌ای شامل توقف فوری حملات نظامی خارجی، ارسال کمک‌های بشردوستانه، از سرگیری گفت‌وگوی ملی با مشارکت همه احزاب سیاسی و تشکیل دولت فراگیر وحدت ملی در یمن ارائه کرده بود که به‌عنوان «مانور سیاسی» به‌وسیله دولت مستعفی یمن رد شد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته