دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 شهريور 1398 - 22:16
سرپرست آموز‌ش‌وپرورش خبر داد؛

راه‌اندازی میز نماد در آموزش‌وپرورش/ خط تلفن هات‌لاین 3 رقمی در اختیار میز نماد

سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان (نماد) موضوع مهمی است، از راه‌اندازی میز نماد در تمام مناطق آموزش‌وپرورش از ابتدای مهر امسال خبر داد.
کد خبر : 413363
3.jpg

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از دولت، سید جواد حسینی با اشاره به اینکه نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان (نماد) موضوع مهمی است، اظهار کرد: در طرح نماد کنترل، کاهش آسیب‌های اجتماعی در مدارس و دانش‌آموزان از یک‌سو و فرآیند رشدمدار و پیشگیری رشدمدارانه و توانمندسازانه از دیگر سو، هدف­‌گذاری شده است.


وی افزود: به این منظور لازم است، 13 دستگاه با آموزش‌وپرورش همکاری کنند و وظایفشان باید تدقیق شود.


سرپرست وزارت آموزش‌‌وپرورش با بیان اینکه میز نماد در وزارتخانه تحت عنوان شورای عالی نماد شکل می‌گیرد، گفت: در سلسله‌ مراتب استانی از مناطق تا مدارس، میز نماد استان‌ها، مناطق و مدارس باید راه‌اندازی شود و این میز باید از سطح ستاد تا استان و مناطق و کانون تعلیم و تربیت یعنی مدارس با حضور شرکا شکل گیرد.


حسینی خاطرنشان کرد: در طرح نماد، علاوه بر تقسیم‌کار ملی با حضور 13 دستگاه، باید از ظرفیت درون‌سازمانی وزارت آموزش‌وپرورش به‌طور کامل استفاده کنیم ازجمله این ظرفیت‌ها انجمن اولیا و مربیان است که این انجمن از سه منظر در طرح نماد، می‌تواند همکاری کند.


وی ادامه داد: از منظر اول، 9 هزار مربی آموزش خانواده که این انجمن در اختیار دارد و همگی آموزش‌دیده و توانمند هستند باید به‌طور مشخص به همکاری دعوت شوند. دوم اینکه 350 مرکز مشاوره و راهنمایی خانواده باید مثل 750 مرکز مشاوره در طرح نماد ایفای نقش کنند.


حسینی تصریح کرد: نکته سوم اینکه، باید از مجله پیوند برای گسترش فضای تبلیغاتی و فرهنگ‌سازی در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان استفاده بهینه شود.


سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش خاطرنشان کرد: با ایجاد خط «هات لاین» 3 رقمی که می‌توان از وزارت ارتباطات دریافت کرد و اتصال آن در سه سطح به میزهای نماد منطقه و استان و در نهایت میز نماد مرکز خدمات در قالب طرح نماد، از سطح 21 هزار مدرسه به‌کل دانش‌آموزان و مدارس تسری پیدا کند.


حسینی در پایان با اشاره به اجرای دقیق طرح نماد و نقش‌آفرینی آن در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، تأکید کرد: باید از ظرفیت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در اختصاص اعتبارات و نیز شوراهایی مثل شورای اجتماعی و ستاد مبارزه با مواد مخدر حداکثر استفاده را کرد. همچنین در موضوع کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی، باید طرح‌های مدیریت مورد، یاریگران زندگی، خانه پیشگیری، توانمندسازی دانش آموزان، اولیا و همکاران هم پیش از پیش موردتوجه قرار گیرد.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته