دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 اسفند 1396 - 17:18

جزئیات برگزاری آزمون سلامت روان اعلام شد

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش‌و‌پرورش به تشریح نحوه برگزاری آزمون سلامت روان پرداخت و گفت: دانش‌آموزان در 3 زمینه مورد سنجش قرار می‌گیرند.
کد خبر : 263501

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، مسعود شکوهی در نشست خبری گرامیداشت هفته تربیت اسلامی و سالروز تاسیس امور تربیتی درباره نحوه برگزاری آزمون سلامت روان در بین دانش‌آموزان پایه هفتم و هشتم، گفت: این آزمون در سال‌های گذشته برای تعداد محدودی از دانش‌آموزان انجاممی‌شد اما امسال برای نخستین بار برای تمامی دانش‌آموزان پایه هفتم و هشتم برگزار می‌شود.


وی با بیان اینکه پس از برگزاری آزمون نتایج آن ظرف مدت یک هفته در اختیار مناطق و استان‌ها قرار می‌گیرد، افزود: این آزمون بر اساس خوداظهاری دانش‌آموزان انجام می‌شود و نتایج آن در اختیار مدیر و مشاوران مدرسه قرار می‌گیرد تا نسبت به سلامت رفتاری و روانی دانش‌اموزان مطلع شوند و نسبت به آن برنامه‌ریزی کنند.


مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش‌و‌پرورش با بیان اینکه مشاوران مدارس موظف هستند خدمات مشاوره‌ای به دانش‌آموزان ارائه کنند، تصریح کرد: مشاور باید در صورت نیاز دانش‌آموز را به مراکز تخصصی ارجاع دهد.


وی با توجه به اینکه در آزمون‌ سلامت روان دانش‌آموزان در 23 زمینه مورد بررسی قرار می‌گیرند، افزود: در این آزمون دانش‌آموز باید به 301 سوال پاسخ بدهد.


شکوهی در ادامه از تشکیل تیم‌های مداخله در درمان و فوریت‌های اجتماعی خبر داد و خاطرنشان کرد: هر تیم شامل روانشناس، روانسنج، مشاور تربیتی و کارشناس مشاوره در مراکز است و خودروی مجهز است که با تماس مدیر در مدرسه حضور می‌یابد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته