دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 شهريور 1398 - 19:00
شهردار قم:

قطار شهری قم اوایل سال ۹۹ راه‌اندازی می‌شود/ اختصاص بودجه خرید 80 واگن

یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه مورد نیاز برای خرید این ۸۰ واگن بوده که به قم اختصاص‌یافته است و با پیش‌بینی انجام‌گرفته ۵ کیلومتر از طرح قطار شهری قم اوایل سال ۹۹ به‌صورت رسمی به بهره‌برداری خواهد رسید.
کد خبر : 413343
1397092510301377516147114.jpg

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از شهرداری قم، سیدمرتضی سقائیان‌نژاد در آیین افتتاح و بهره‌برداری از ۷۵ پروژه شهرداری قم، اظهار کرد: یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه مورد نیاز برای خرید این ۸۰ واگن بوده که به قم اختصاص‌یافته است و با پیش‌بینی انجام‌گرفته ۵ کیلومتر از طرح قطار شهری قم اوایل سال ۹۹ به‌صورت رسمی به بهره‌برداری خواهد رسید.


وی درباره افتتاح طرح‌های شهرداری قم، گفت: همه این طرح‌ها بر مبنای افق ۱۴۰۰ انجام‌شده و ابعاد فرهنگی، زیست‌محیطی، عمرانی و ترافیکی را در برمی‌گیرد.


شهردار قم در رابطه با بهره‌برداری از سیستم MRF مدیریت پسماند، افزود ظرفیت اسمی این سیستم اکنون ۳۰۰ تن در روز بوده و تا پایان سال ۳۰۰ تن نیز به ظرفیت آن افزوده شده و روزانه ۷۰۰ تن زباله در سطح شهر قم تولید و جمع‌آوری و تا پایان سال ۱۴۰۰ همه زباله‌های شهری قم در این سایت به کود کمپوست تبدیل می‌شود.


سقائیان‌نژاد با بیان افتتاح ۱۴ بوستان شهری در قم، تصریح کرد: با بهره‌برداری از این بوستان‌های جدید سرانه‌های فضای سبز از ۱۴ مترمربع به ۱۹.۷ مترمربع افزایش می‌یابد.


وی رسیدن به سرانه ۲۷ مترمربع تا پایان سال ۱۴۰۰ را هدف‌گذاری شهرداری در رابطه با توسعه سرانه فضای سبز شهری قلمداد کرد و افزود: در مبحث فضای سبز هر سال ۳۰۰ هکتار به ظرفیت فضاهای سبز قم اضافه می‌شود.


شهردار قم اظهار کرد: هدف‌گذاری شهرداری قم در رابطه با احداث بوستان‌های ویژه بانوان، راه‌اندازی این مراکز تفریحی در همه مناطق هشت‌گانه است و  به مناسبت هفته دولت پنج پیاده راه و دو مجموعه ورزشی در مناطق یک و ۶ به مساحتی بالغ‌بر ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع احداث خواهد شد.


انتهای پیام/4121/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته