دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 شهريور 1398 - 15:49
در مراسمی با حضور مسئولان صورت گرفت؛

بهره‌برداری از ۲۷ پروژه کشاورزی استان قم با اعتبار ۵۲۰ میلیارد ریالی

۲۷ پروژه بخش کشاورزی استان قم با اعتبار حدود ۵۲۰ میلیارد ریال با حضور استاندار قم به بهره‌برداری رسید.
کد خبر : 412872
3220608.jpg

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از استانداری قم، ظهر امروز در پنجمین روز هفته دولت در مراسمی با حضور بهرام سرمست استاندار قم ۲۷ پروژه بخش کشاورزی استان قم با اعتبار حدود ۵۲۰ میلیارد ریال افتتاح شدند.


استاندار قم در این مراسم با بیان اینکه افتتاح این طرح‌ها در راستای سیاست دولت بوده که ایجاد اشتغال پایدار روستایی را مورد توجه قرار داده اظهار کرد: برای پروژه‌هایی که در بخش‌های روستایی استان قم اجرایی شوند، تسهیلات کم‌بهره اعطا می‌شود.


بهرام سرمست درباره افتتاح یک مجتمع کشاورزی و گلخانه‌ای در روز جاری گفت: ۱۴ میلیارد ریال از ۲۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز برای بهره‌برداری از این مجتمع با حمایت دولت به‌صورت تسهیلات کم‌بهره بانکی پرداخت شد.


وی با بیان اینکه بخش کشاورزی اساس و بنیان تولید در کشور محسوب می‌شود و این مسئله توجه ویژه مسئولان به این بخش را می‌طلبد، درباره محدودیت‌های اعتباری دولت تصریح کرد: در چنین شرایطی بخش خصوصی جهادگونه وارد میدان شده‌ و عزم مسئولان دولتی نیز بسیار جدی بوده که خروجی آن بهره‌برداری از این طرح‌هاست.


استاندار قم با تأکید بر برداشتن گام‌های عملیاتی مدیران اجرایی برای رفع موانع تولید مطرح کرد: سال جاری بیشترین بازدیدها و برنامه‌های مدیریت استان قم در حوزه اقتصادی بوده است.


سرمست با تأکید بر بهره‌وری منابع آب استان قم خاطرنشان کرد: مسئولان باید از کشت گیاهان کم آب‌بر و توسعه کشت گلخانه‌ای حمایت کرده و کشاورزان را به تغییر الگوی کشت ترغیب کنند. اگر مسئولان از بخش کشاورزی حمایت کنند، مردم نیز شرایط را درک کرده و همراه آنان خواهند بود.


وی تسریع در روند اعطای مجوزهای بخش کشاورزی را مورد تأکید قرار داد و افزود: زمان اعطای مجوزها باید به یک ماه کاهش یابد.


انتهای پیام/4121/4062/


انتهای پیام/

برچسب ها: هفته دولت
ارسال نظر
هلدینگ شایسته