دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 شهريور 1398 - 17:01
استاندار زنجان:

گاوازنگ زنجان ظرف دو هفته آینده تعیین تکلیف شود

استاندار زنجان گفت: مجموعه تفریحی ائل‌داغی (گاوازنگ) زنجان باید توسط معاونت عمرانی استانداری و در جلسه‌ای با حضور مسئولان سازمان امور اراضی کشور ظرف دو هفته آینده تعیین تکلیف شود.
کد خبر : 413319
2955965.jpg

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از استانداری زنجان، فتح‌الله حقیقی استاندار زنجان گفت: مجموعه تفریحی ائل‌داغی (گاوازنگ) زنجان باید توسط معاونت عمرانی استانداری و در جلسه‌ای با حضور مسئولان سازمان امور اراضی کشور و دستگاه‌های نظارتی و قضائی استان و با ارائه پیشنهادات عملی، ظرف دو هفته آینده تعیین تکلیف شود.


وی در جلسه بررسی مشکلات حوزه امور اراضی استان زنجان اظهار کرد: مجموعه گاوازنگ به منظور ایجاد بستر گردشگری، تفریحی و نشاط با درخواست سازمان همیاری شهرداری‌های استان زنجان و موافقت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در دهه ۷۰ و پس از تأیید نقشه و اطلاعات در سال ۹۴ به مساحت ۷۵ هکتار و با تعیین اجاره سالانه به سازمان همیاری شهرداری‌ها واگذار شده است.


استاندار زنجان تأکید کرد: در صورتی که هر فرد و مقامی در هر دوره‌ای نسبت به این موضوع، تخلف کرده باشد، باید برخورد قانونی با وی صورت پذیرد.


حقیقی خاطرنشان کرد: مجموعه گاوازنگ، ظرفیت و موقعیت مناسبی از نظر تفریحی و گردشگری داشته و باید گردشگری در این مجموعه، جدی گرفته و بهره‌برداری مناسبی از آن شود.


وی با بیان اینکه گاوازنگ باید به عنوان یک مجموعه در نظر گرفته شود، تصریح کرد: وجود ورزشگاه، موزه فرهنگی دفاع مقدس و زمین‌های تجاری در کنار منطقه تفریحی، آنجا را به یک مجموعه گردشگری با کاربری چندگانه تبدیل کرده است.


استاندار زنجان تأکید کرد: افرادی ساکن منطقه گاوازنگ بوده و حقوقی برای آن‌ها مترتب شده که این موضوع نیز در بهره‌برداری از این مجموعه باید مورد توجه باشد.


حقیقی، واگذاری مجموعه گاوازنگ به سازمان همیاری شهرداری‌ها در گذشته را اقدام اشتباه خواند و گفت: با تشکیل کمیته‌ای پیگیر این هستیم که تمام مجموعه به عنوان یک منطقه شهری به شهرداری زنجان واگذار شود تا مدیریت و نظارت بر مجموعه بر عهده شهرداری باشد.


وی اظهار کرد: اقدامات مهمی درباره کاداستر در استان زنجان انجام شده که تکمیل این پروژه، نیازمند تخصیص اعتبار ویژه است.


انتهای پیام/4117/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته