دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 شهريور 1398 - 10:25
فرمانده ارشد حزب‌الله لبنان در گفتگو با آنا:

زمان پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی را تنها سیدحسن نصرالله می‌داند/ اجماع ملی بر سر پاسخ مقاومت به اسرائیل

یک فرمانده ارشد حزب‌الله لبنان با بیان اینکه در این کشور بر سر اقدام علیه تل‌آویو اجماع ملی وجود دارد، گفت: زمان پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی را تنها سیدحسن نصرالله می‌داند.
کد خبر : 413255

گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا: سیدحسن نصرالله در سخنرانی هفته گذشته خود به رژیم صهیونیستی هشدار داد که حزب‌الله دیگر اجازه تجاوز علیه خاک خود را نخواهد داد و اجازه نمی‌دهد تعرض صهیونیست‌ها نه‌تنها علیه لبنان که در عراق علیه حشدالشعبی ادامه یابد و پهپادهایشان بی‌ضابطه، حریم هوایی لبنان و عراق را نقض کنند.


دبیرکل حزب‌الله لبنان تأکید کرد هدف صهیونیست‌ها محور مقاومت است، چراکه در جنوب سوریه و عراق در حمله به پایگاه‌های حشدالشعبی در مجموع ۶ نیروی مقاومت را شهید کردند. وی تل‌آویو را به واکنش تهدید کرد و گفت که اگر سوریه را هم هدف قرار دهند، حزب‌الله واکنش نشان خواهد داد و این واکنش محدود به مزارع شبعا نخواهد بود و شامل کل مرزهای لبنان می‌شود.


سید مقاومت لبنان همچنین اعلام کرد که در برابر تعرض به پایگاه‌های حشدالشعبی سکوت نمی‌کند و نمی‌گذارد بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با هدف قرار دادن مقاومت، پایه‌های پیروزی خود در انتخابات پارلمانی را بچیند و اگر آنها چهار حمله انجام دهند، حزب‌الله با پنج حمله متقابل پاسخ می‌دهد.


حزب الله


دبیرکل حزب‌الله شب گذشته نیز تهدیدات خود علیه رژیم صهیونیستی را تکرار کرد و گفت: پاسخ مقاومت این‌بار مانند عملیات قبلی به مزارع شبعا منحصر نمی‌شود، بلکه ممکن است در هر جایی انجام شود. وی تأکید کرد که پاسخ مقاومت از لبنان خواهد بود و شرطی برای اینکه از مزارع شبعا انجام شود، وجود ندارد. اسرائیل باید بداند که آسمان لبنان به روی پهپادهای آنها باز نیست.


سیدحسن نصرالله تصریح کرد: مقاومت در چارچوب یک عملکرد و تاکتیک مشخص و بر مبنای اراده و خواست خود زمان و مکان مناسبی را برای پاسخگویی انتخاب می‌کند.


تهدید قاطع حزب‌الله به پاسخگویی مستقیم به تجاوزات رژیم صهیونیستی باعث شد تا گفتگویی اختصاصی با یکی از فرماندهان ارشد حزب‌الله لبنان که به دلایل امنیتی نام وی منتشر نمی‌شود انجام دهیم که در ادامه تقدیم می‌شود:


آنا: روزنامه هاآرتص در گزارشی نوشته بود حزب‌الله لبنان تاکنون به بسیاری از حملات رژیم صهیونیستی پاسخ نداده است، اما سیدحسن نصرالله وعده داد که پاسخ حمله پهپادی اخیر به ضاحیه جنوبی بیروت را خواهد داد. علت سکوت حزب‌الله در حملات گذشته چه بود و چرا پاسخ این حمله را خواهد داد؟


حزب‌الله: واکنشی که دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی اخیر خود وعده داد، به دلیل نقض آشکار خطوط قرمز مقاومت اسلامی لبنان از سوی دشمن صهیونیستی بود؛ خطوط قرمزی که در سال 2006 مشخص شده بود و وعده سیدحسن نصرالله به پاسخ، نخستین‌بار در نوع خود نیست، چه اینکه در سال 2015 و پس از حمله اسرائیل و هدف قرار دادن و شهید کردن تعدادی از مبارزان حزب‌الله در قنیطره سوریه، وی در کمال عزت و شهامت نام شهیدان را اعلام و تل‌آویو را تهدید کرد در مدت چند روز حزب‌الله عملیاتی امنیتی در مزارع شبعا انجام داد، عملیاتی که به تخریب ادوات نظامی اسرائیل و کشته و مجروح شدن تعدادی از نظامیانشان منجر شد.


بنابراین پاسخی که حزب‌الله وعده آن را داده در چارچوب قواعدی آشکار است و آن را نمی‌توان مانند حملات قبلی اسرائیل برشمرد. هر زمان شهید دادیم یعنی خطوط قرمزمان از سوی دشمن نقض شده و مستلزم این است که پاسخ مناسبی داده شود.


آنا: سیدحسن نصرالله خطاب به صهیونیست‌ها گفت انتخابات پارلمانی با خون شما برگزار خواهد شد، احتمال اینکه حزب‌الله در روز انتخابات پارلمانی پاسخ حمله پهپادی اخیر را بدهد چقدر است؟


حزب‌الله: نخست اینکه زمان واکنش به تجاوزات رژیم صهیونیستی را هیچ‌یک از فرماندهان مقاومت اسلامی در لبنان نمی‌دانند؛ دوم اینکه با توجه به مطالعات انجام‌شده در سال‌های گذشته و بررسی روند فعالیت‌های حزب‌الله در لبنان، می‌توان گفت فرماندهان لبنانی همواره در تلاش برای حفظ منافع ملی کشور بوده‌اند و این موضوع در رأس اولویت‌هاست؛ بنابراین می‌توان یک نتیجه آشکار گرفت و آن این است که حزب‌الله هیچ حمله‌ای را پیش از بررسی همه ابعاد آن به ویژه بحث امنیت ملی لبنان انجام نمی‌دهد. 


بررسی‌ها بر روی تحولات اخیر نشان می‌دهد که حوادث داخلی رژیم صهیونیستی برای تضعیف و به شکست کشانده شدن انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی کافیست و به هرگونه اقدام نظامی نیازی نیست. از سوی دیگر دبیرکل حزب الله در سخنان اخیر خود به چگونگی واکنش به حملات پهپادی دشمن صهیونیستی پرداخت و تأکید کرد که مقاومت اسلامی، هواپیماهای بدون سرنشین نیروی هوایی رژیم صهیونیستی را که به حریم هوایی لبنان تجاوز کنند هدف قرار می‌دهد، زیرا این اقدام برهم زننده ثبات امنیتی لبنان است. بنابراین واکنش احتمالی واکنشی مرتبط با پرونده مبارزانی است که در سوریه و به دنبال حملات پهپادی دشمن صهیونیستی شهید شدند.


آنا: در لبنان به طور مشخص چه گروه‌هایی نگران تبعات درگیری حزب‌الله با رژیم صهیونیستی هستند و آیا برای پاسخ ندادن به تجاوزات صهیونیست‌ها به حزب‌الله فشار وارد خواهند کرد؟


حزب‌الله: به طور خلاصه می‌توان وضع سیاسی و امنیتی لبنان را باثبات عنوان کرد و این وضعیت فراگیر میان همه طرف‌ها برقرار است. طبعاً برخی لبنانی‌ها از لحاظ جهت‌گیری‌های سیاسی، طرفدار حزب‌الله که در راستای محور مقاومت در منطقه فعالیت می‌کند، هستند و برخی دیگر دشمنان سیاسی حزب‌الله و متحدانش هستند و در جایگاهی قرار دارند که در مقابل محور مقاومت به‌شمار می‌روند. با این وجود، تحولات اخیر و برخی جزئیات آن، پیوند مستحکمی میان بیشتر احزاب سیاسی لبنان برقرار کرد و امروز یک اجماع ملی برای دفاع از عزت و کرامت لبنان وجود دارد و این را می‌توان ترجمان معادله طلایی «ارتش، مقاومت و ملت» دانست. با توجه به این موضوع می‌توان گفت که هیچ جریان سیاسی در لبنان منفعت خود را در جلوگیری از پاسخ حزب‌الله (به رژیم صهیونیستی) نمی‌بیند.



پاسخ حزب‌الله به تجاوزات رژیم صهیونیستی اکنون به یک اجماع ملی تبدیل شده و موضوعی ملی و مربوط به همه مردم کشور است. رویکرد یکپارچه لبنان در این موضوع آشکار است و بازتاب آن را در نگرانی اسرائیلی‌ها که روز به روز بیشتر می‌شود می‌توان مشاهده کرد و در این بازه زمانی هیچ ندایی بالاتر از ندای ملت وجود ندارد.


انتهای پیام/4106/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
امیرپور
United Arab Emirates
چهارشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸
۰
درود خدا بر مردان با غیرت خصوصاً سید حسن نصرالله
من طرفدار توام ای سید آزاده
آرزو دارم روزی بیام مقابل ارتش صهیونیست بجنگم
هلدینگ شایسته