دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 تير 1398 - 15:08
سید فادی السید در گفتگو با آنا:

تأکید سید مقاومت بر اقامه نماز در قدس، نابودی قریب‌الوقوع اسرائیل را نوید می‌دهد

رئیس مرکز پژوهش‌های راهبردی امت واحده لبنان تصریح کرد که تأکید دبیرکل حزب‌الله لبنان بر اینکه در مسجدالاقصی نماز خواهد خواند، نویددهنده نابودی قریب‌الوقوع رژیم صهیونیستی است.
کد خبر : 404679
BS0K9699.JPG

گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا: سید حسن نصرالله در مصاحبه خود با شبکه المنار به مناسبت سالگرد پیروزی سال ۲۰۰۶ میلادی مقاومت لبنان بر رژیم صهیونیستی، با بیان اینکه به خواست و لطف الهی, مقاومت با وجود تحریم‌ها همچنان قوی‌تر از هر دوره‌ای است, گفت: ما به توانمندی پهپادی مجهز شده‌ایم, البته در سال ۲۰۰۶ میلادی هم در این زمینه تلاش‌هایی انجام داده بودیم، اما داشته‌های ما بسیار ناچیز بود حتی ما پس از آن نیز در مراحل آغازین تأسیس یگان پهپادی بودیم. در زمینه‌های دیگر همچون حوزه اطلاعاتی از هر زمانی پیشرفته‌تریم, در میزان سلاح, توسعه قابل توجهی داشتیم و حتی در این زمینه تسلیحاتی داریم که می‌تواند سبب غافلگیری دیگران شود.


وی درباره تهدید مقامات رژیم صهیونیستی که گفته‌اند اگر جنگی رخ دهد، لبنان را به عصر حجر بازمی‌گردانند, گفت: استفاده اسرائیلی‌ها از این ادبیات که لبنان را به عصر حجر بازمی‌گردانیم خنده‌دار است, معمولاً مردم می‌گویند آنان را ۵۰ سال قبل بازمی‌گردانیم, لبنانی‌ها انسان‌های نکته‌سنجی هستند, این‌گونه سخن‌گفتن ناشی از سبک شمردن لبنان است, اما اگر جنگی شود ما چه خواهیم کرد؟ نمی‌گویم آنان را به چه عصری برمی‌گردانیم زیرا اصلاً در سال‌های قبل از ۱۹۴۸ موجودیتی نداشتند.


«سید فادی السید»، رئیس مرکز پژوهش‌های راهبردی امت واحده لبنان در گفتگو با خبرنگار حوزه غرب آسیا و محور مقاومت گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا در تشریح اظهارات اخیر سید مقاومت گفت: سخنان سیدحسن نصرالله را در سه بُعد داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی می‌توان ارزیابی کرد. در بُعد داخلی دبیرکل حزب الله لبنان این اطمینان را ایجاد کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با همه ادعاهایش درباره جلوگیری از ارسال سلاح به حزب‌الله، نتوانسته است چنین اقدامی انجام دهد.


حزب‌الله قادر است رژیم صهیونیستی را از روی کره خاکی محو کند


وی درباره بخشی از سخنان سید مقاومت لبنان که در پاسخ به تهدید صهیونیست‌ها مبنی بر اینکه لبنان را به ۵۰ سال پیش بازمی‌گردانند، گفته بودند «نمی‌گویم آنان را به چه عصری برمی‌گردانیم، زیرا اصلاً در سال‌های قبل از ۱۹۴۸ موجودیتی نداشتند»، تصریح کرد: این به آن معنی است که حزب‌الله قادر است اسرائیل را نه‌تنها نابود، بلکه از روی کره خاکی محو کند؛ زیرا موشک‌هایی که آنها در اختیار دارند کل مساحت فلسطین اشغالی را پوشش می‌دهد. همچنین حزب‌الله موشک‌های هوا به هوایی در اختیار دارد که می‌توانند جنگنده‌های دشمن صهیونیستی را در صورت نقض حریم هوایی لبنان هدف قرار دهند.


فادی السید


رئیس مرکز پژوهش‌های راهبردی امت واحده لبنان تأکید کرد: با این قدرت نظامی، اشغالگران دستانشان بسته است و قادر به تحرکات نظامی دریایی و هوایی نخواهند بود، این در حالی است که آنها در جنگ 2006 میلادی توانسته بودند نیروی زمینی خود را وارد خاک لبنان کنند.


ضعف نظامی آمریکا در منطقه اثبات شد


سید فادی السید درباره ابعاد منطقه‌ای و بین‌المللی سخنان سید حسن نصرالله، افزایش تنش میان ایران و آمریکا را یادآور شد و گفت: اظهارات دبیرکل حزب‌الله لبنان درباره تنش‌آفرینی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، خنثی نبود و حساسیت موضوع را به سود ایران تغییر داد و باعث شد تا قدرت نظامی فزاینده ایران و ضعف نظامی آمریکا در منطقه اثبات شود. 


وی تأکید کرد:‌ سید حسن نصرالله ثابت کرد آمریکا در اقدام نظامی علیه ایران ناتوان است و این نکته تنها در آمریکا منحصر نماند، بلکه وی محور شرارت را نیز در این ضعف شریک قرار داد؛ کشورهایی همچون عربستان و امارات که از آمریکا خط می‌گیرند. 


فادی السید


این پژوهشگر برجسته عرب‌زبان تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه ایران را خیال‌بافی توصیف کرد و گفت: همان‌گونه که سید حسن نصرالله گفت صهیونیست‌ها امروز ضعیف‌تر از آن هستند که بخواهند تهران را تهدید کنند، زیرا از مقاومت لبنان و سوریه نگران هستند. دبیرکل حزب‌الله لبنان همچنین درباره تهدید اسرائیل مبنی بر هدف قرار دادن عناصر حزب‌الله گفت که اگر تنها یک نیروی حزب‌الله در سوریه کشته شود، لبنان قاطعانه پاسخ می‌دهد و اشغالگران این را به‌خوبی می‌دانند و از به راه انداختن جنگ جدیدی (در منطقه) ناتوان هستند.


آمریکا، رژیم صهیونیستی و مزدورانشان در پس پرده بحران‌ها قرار دارند


سید فادی السید با اشاره به اظهارات سید حسن نصرالله، درباره حضور نیروهای ایرانی و حزب‌الله در سوریه تصریح کرد: دبیرکل حزب‌الله لبنان بار دیگر تأکید کرد که هدف از حضور این نیروها مبارزه با تروریسم است و این موضوع با درخواست رسمی حکومت سوریه انجام شده و این آمریکاست که نباید در سوریه حضور داشته باشد؛ پس بهتر است آمریکایی‌ها این اظهارات را نخست به خودشان یادآوری کنند.


فادی السید
وی افزود: سید حسن‌ نصرالله تأکید خوبی بر این موضوع کردند که پشت پرده بحران‌های منطقه در سوریه و لبنان، آمریکا و اسرائیل هستند و پشت سر این دو، کشورهای مزدور عربی حضور دارند که می‌خواهند به‌زعم خود اوضاع کشورهای عربی و اسلامی را مدیریت کنند.


رئیس مرکز پژوهش‌های راهبردی امت واحده لبنان در پایان تصریح کرد: تأکید دبیرکل حزب‌الله لبنان بر اینکه در مسجدالاقصی نماز خواهد خواند، نوید دهنده نابودی و زوال قریب‌الوقوع رژیم غاصب صهیونیستی است.


انتهای پیام/4106/4033/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته