دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 شهريور 1398 - 15:55
نامه جمعی از طلاب حوزه علمیه قم به رئیس‌جمهور؛

مذاکره با آمریکا خسارت محض دیگری در پی دارد

جمعی از طلاب و روحانیون حوزه علمیه قم در نامه‌ای به رئیس‌جمهور بر عدم مذاکره با آمریکا تأکید کردند و نوشتند که مذاکره با این کشور خسارت محض دیگری در پی دارد.
کد خبر : 412881
31397.jpg

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، جمعی از طلاب و روحانیون حوزه علمیه قم درباره شایعات مذاکره با دولت آمریکا به رئیس‌جمهور نامه نوشتند که به شرح ذیل است.


بسم‌الله الرحمن الرحیم  
 
إِنَّ الَّذِينَ لَا يُؤْمِنُونَ بِالْآخِرَةِ زَيَّنَّا لَهُمْ أَعْمَالَهُمْ فَهُمْ يَعْمَهُونَ أُولَٰئِكَ الَّذِينَ لَهُمْ سُوءُ الْعَذَابِ وَهُمْ فِي الْآخِرَةِ هُمُ الْأَخْسَرُونَ. «ﺑﻪ ﺭﺍﺳﺘﻰ ﻛﺴﺎﻧﻰ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺁﺧﺮﺕ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﻧﺪﺍﺭﻧﺪ، ﺍﻋﻤﺎﻝ [ﺯﺷﺘﺸﺎﻥ] ﺭﺍ ﺩﺭ ﻧﻈﺮﺷﺎﻥ ﺁﺭﺍﺳﺘﻴﻢ، ﭘﺲ ﻫﻤﻮﺍﺭه ﺩﺭ ﺣﻴﺮت ﻭ ﺳﺮﮔﺮﺩﺍﻧﻰ‌ﺍﻧﺪ، ﺍﻳﻨﺎﻥ ﻛﺴﺎﻧﻰ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻛﻪ ﻋﺬﺍﺏ ﺳﺨﺘﻰ ﺑﺮﺍﻯ ﺁﻧﺎﻥ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺑﻰ‌ﺗﺮﺩﻳﺪ ﺁﻧﺎﻥ ﺩﺭ ﺁﺧﺮﺕ ﺯﻳﺎﻧﻜﺎﺭﺗﺮﻳﻦ [ ﻣﺮﺩم]ﺍﻧﺪ» - سوره نمل


جناب حجت الاسلام حسن روحانی


سلام علیکم


پس از گذشت 6 سال از ریاست جمهوری جنابعالی مردم از تدبیر شما ناامید و از اعتماد شما به غرب خسته و از وعده‌های رنگین عمل نشده در انتخابات دلگیر هستند. در مذاکرات بی‌حاصل و مضر هسته‌ای آیا  جز سه برابر شدن ارز و بالتبع باعث بالا رفتن قیمت اجناس و کالاهای ضروری مردم و منجر به  نارضایتی عمومی و بی‌اعتمادی مردم به مسئولان شد، چیزی به ارمغان آورده است؟


آیا وعده‌های شما و تیم مذاکره‌کننده علی‌الخصوص وزیر محترم خارجه در برداشته شدن همه تحریم‌های بانکی، هسته‌ای، اشاعه‌ای و تسلیحاتی دروغ از آب در نیامد؟ آیا مذاکرات شما باعث قشون‌کشی آمریکا و تروریستی نامیدن نهادهای قانونی کشور از جمله اطلاعات، وزارت دفاع، و صداوسیما و حتی وزارت نفت و کشتیرانی و تحریم آنها نشد؟ ‌


آیا توانسته‌اید تحریم بانکی را بردارید یا مشکل آب را برطرف کنید یا مشکل اشتغال یا مشکل تورم و نقدینگی لجام گسیخته را یا مشکل ارز را و یا.... که باز هم دم از مذاکره می‌زنید؟


آیا از دیپلماسی قدرت‌آفرین مقاومت در قضیه نفت‌کش‌ها و زدن پهپاد آمریکایی که حتی جرئت جواب دادن هم نداشتند و تهدید به مقابله خشن در قضیه منا که همگی نتیجه‌بخش بودند، اما هیچ یک توسط دستگاه دیپلماسی شما انجام نشد و بی‌دستاوردی دیپلماسی التماسی خودتان هیچ نتیجه‌ای نگرفته‌اید.


آیا وقت «همه مشکلات تقصیر دولت قبل است»، «نمی‌گذارند» و «هیچ کار اشتباهی نکرده‌ایم که عذرخواهی کنیم»، و حاشیه‌سازی‌های هفتگی معاونت رسانه‌ای‌تان که همان معاونت جنگ روانی دولت است، هیچگاه به پایان می‌رسد تا به کار مردم رسیدگی کنید؟!


آیا اسلام به شما اجازه داده است که به غرب که به غلط آن را جامعه جهانی می‌نامید اعتماد کنید و قبل از انجام تعهد طرف مقابل، تمام تأسیسات هسته‌ای را بتن بگیرید و هیچ ضمانتی از طرف مقابل نگیرید و اکنون برجام را که باعث شده است نه هسته‌ای بچرخد و چرخ زندگی مردم، تنها افتخار خود بدانید و همه عزت و منافع ملی و امنیت ملی را به آن گره بزنید و از ترس از بین رفتن برجام حاضر شوید با کسی ابراز علاقه به مذاکره کنید که قبلاً مذاکره با او را دیوانگی دانسته بودید؟


همه سیاستمداران جهان می‌دانند که مذاکره فقط وقتی تأثیر دارد که قدرت داخلی چه از لحاظ اقتصادی، چه نظامی و چه هسته‌ای و... به حد نصاب بین‌المللی رسیده باشد، اما متأسفانه دولت شما بدون تقویت ملاک‌های قدرت داخلی فقط به مذاکره و خرج کردن از اندوخته‌های استراتژیک کشور پرداخته است که شما و دولت شما هیچ نقشی در ایجاد آن نداشته‌اید‌؛ چه هسته‌ای و چه نظامی و موشکی و چه قدرت و عزت منطقه‌ای. اکنون بهتر این است که دیگر خسارت محضی رخ ندهد. قانون اساسی و قسم‌نامه ریاست جمهوری اسلامی باید سرلوحه کارتان در دو سال اخیر باشد.


و السلام علی من اتبع الهدی
جمعی از طلاب، اساتید و فضلای حوزه علمیه قم


انتهای پیام/4079/


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
علی
United States of America
چهارشنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۳
۰
حسن روحانی بعد از خروج امریکا از برجام انفعال زیادی از خودش در رفع مشکلات اقتصادی ایران نشان داد و اجازه داد تحریم های امریکا اثر کند، به نظر من دولت روحانی برجام دو را حتی قبل از برجام یک کلید زده بود و فقط منتظر زمان مناسب بود که مذاکرات برجام دو را آغاز کند به بهانه آبادانی کشور او اکنون در پی اجرای برجام دو است.
دولت روحانی به طرز مشکوکی با دست دیپلماسی دست قدرت نظام را با شمشیر مذاکره و تعامل می زند و قطع می کند.
هلدینگ شایسته