دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 شهريور 1398 - 14:26
معاون سازمان جهاد کشاورزی استان یزد مطرح کرد؛

یزد، نهمین استان تولیدکننده زیتون با بیش از 2 هکتار باغ

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: یزد با دارابودن بیش از ۲ هکتار باغ زیتون نهمین استان تولیدکننده این محصول در کشور محسوب می‌شود.
کد خبر : 412839
enews_etoolsfile_z-16bd5b87-1fae-42ce-8f35-46a045467118.jpg

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از سازمان جهاد کشاورزی استان یزد، محمدحسین ملانوری با بیان شرایط اقلیمی استان یزد و کمبود منابع آبی، سیاست کلی سازمان را ترویج و حمایت از محصولات کم آبخواه و پربازده ازجمله زیتون برشمرد و بر ضرورت جایگزینی این محصول با کشت‌های پرآبخواه و دارای بازدهی کم تأکید کرد.


وی افزود: سطح زیرکشت زیتون استان یزد را 2 هزار و ۴۵۲ هکتار است که از این میزان هزار و  ۷۳۸ هکتار بارور و ۷۱۴ هکتار به‌صورت نهال بوده که عمدتاً در شهرستان‌های یزد و اردکان قرار گرفته‌اند.


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد عمده‌ترین آفت این محصول را پسیل زیتون دانست و ابراز امیدواری کرد که کشاورزان استان با بهره‌گیری از آموزش‌های کارشناسان بخش، آبیاری و تغذیه مناسب امسال بیش از 2 هزار و ۴۰۰ تن محصول زیتون از باغات این استان برداشت کنند.


ملانوری با بیان اینکه از کل محصول برداشت شده هزار و ۶۸۰ تن زیتون سبز برای کنسرو و مقدار ۷۲۰ تن زیتون رسیده برای استحصال روغن به واحدهای فرآوری ارسال می‌شود، گفت: امیدواریم امسال بیش از ۷۲ تن روغن از محصول زیتون استحصال شود که در این زمینه ۶ واحد روغن‌گیری در سطح استان آماده ارائه خدمات به زیتون‌کاران هستند.


انتهای پیام/4121/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته