دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 شهريور 1398 - 13:21
استاد دانشکده دندانپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد؛

اختراع دستگاه درمان ناهنجاری‌های فک در کودکان توسط متخصصان ایرانی

استاد ارتودنسی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: متخصصان ایرانی وسیله‌ای را اختراع کرده‌اند که می‌تواند ناهنجاری‌های فک در کودکان را با هزینه‌های کمتری درمان کند.
کد خبر : 412556
963e940d-5689-47c4-bc8e-f02e19e0572b.jpg

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، عبدالرضا جمیلیان، در خصوص انحراف فک و اهمیت درمان آن در کودکی گفت: انحراف فک پایین یک ناهنجاری اسکلتی است که همان‌طور که از نام آن پیداست فک پایین به یک سمت انحراف دارد. در این ناهنجاری ناهماهنگی خط وسط دندان‌ها به‌صورت مشهودی قابل‌مشاهده است، انحراف فک پایین می‌تواند به‌صورت مادرزادی و یا اکتسابی باشد.


استاد تمام بخش ارتودنسی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: در نوع اکتسابی معمولاً فک براثر شکستن و جوش خوردن نامناسب در کودکی دچار انحراف به یک سمت می‌شود و یکی دیگر از علل انحراف فک ضعیف بودن عضلات یک سمت است که در این حالت فک به یک سمت منحرف می‌شود. تداخل دندانی در فک بالا و پایین می‌توانند منجر به انحراف فک شود. در برخی از بیماران به علت ناشناخته مفصل گیجگاهی فکی دریک سمت بیشتر رشد می‌کند و در نتیجه باعث انحراف فک می‌گردد.


وی ادامه داد: چنانچه انحراف فک در سنین کودکی تشخیص داده شود و در همان سنین درمان شود می‌توان با ارتودنسی آن را درمان کرد، اما درصورتی‌که درمان در سنین بالاتر به‌خصوص بعد از بلوغ انجام شود نیاز به درمان ارتودنسی همراه با جراحی است.


جمیلیاناضافه کرد: بهترین سن برای درمان ناهنجاری‌های فک بین ۸ تا ۱۰ سالگی است، زیرا در این سن استخوان فک نرم‌تر است و می‌شود با این روش بدون جراحی استخوان فک را جابه‌جا کرد.


انتهای پیام/4087/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته