دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 شهريور 1398 - 14:00
عضو انصارالله در گفتگو با آنا:

کاخ پادشاهی عربستان در بانک اهداف حملات پهپادی یمن قرار دارد

یک عضو جنبش انصارالله یمن با بیان اینکه برای گرفتن انتقام خون مردم یمن احتمال دارد حملات موشکی انصارالله به نقاط راهبردی عربستان انجام شود، گفت: کاخ پادشاهی سعودی در بانک اهداف حملات پهپادی یمن قرار دارد.
کد خبر : 412516

گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا: منابع نظامی یمن روز گذشته از حمله پهپادی انصارالله یمن به ریاض خبر دادند و گفتند که این عملیات در راستای توسعه دایره حملات انصارالله و پاسخ به تجاوزات و محاصره ائتلاف سعودی علیه ملت یمن انجام شده است. یحیی سریع، سخنگوی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن گفت که این حملات با پهپاد صماد ۳ انجام شد. 


وی با بیان اینکه حملات با دقت به هدف تعیین‌شده اصابت کرد، افزود: ما از شرکت‌های خارجی و افراد غیرنظامی می‌خواهیم تا پایتخت عربستان و مناطق اطراف محل حمله را ترک کنند و جان خود را به خطر نیندازند.


حملات پهپادی انصارالله ساعاتی پس از حمله موشکی و پهپادی به فرودگاه‌های جیزان و ملک خالد در جنوب عربستان انجام شد. مقاومت یمن همچنین حدود 9 روز پیش با 10 فروند پهپاد به پالایشگاه نفتی الشیبه در جنوب شرق عربستان و 10 کیلومتری جنوب مرز عربستان با امارات حمله کرده بود.


صادق الشرفی، عضو جنبش انصارالله یمن در گفتگو با خبرنگار حوزه غرب آسیا و محور مقاومت گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا درباره پیام‌های حملات پهپادی انصارالله برای متجاوزان سعودی گفت: طبعاً این حملات پیام‌های متعددی دارد و شاخص‌ترین پیامش این است که ارتش و انصارالله حامی ملت یمن هستند و از آنها در برابر تجاوزگری دشمن سعودی حمایت می‌کنند. من معتقدم این به سود همه است که کشورهای خارجی در امور داخلی یمن دخالت نکنند؛ به‌ویژه جیره‌خواران عربستان که با نیروهایشان در حال کمک به ادامه تجاوز عربستان در صنعا و هدف قرار دادن مردم هستند.


وی افزود: پیام حملات انصارالله منحصر به عربستان نیست و پیام بعدی به آمریکاست که ادامه یافتن درگیری‌های منطقه به هیچ وجه به سود آنها نخواهد بود. درگیری‌های یمن در حالی دنبال می‌شود که اوضاع منطقه به سود کشورهای اسلامی و محور مقاومت و همه آزادی‌خواهان منطقه است که سیاست‌های استکباری آمریکا را محکوم می‌کنند.


این عضو انصارالله تصریح کرد: پیام دیگر این است که دوران حملات بدون پاسخ به یمن گذشته و سعودی‌ها نمی‌توانند به تجاوزگری خود ادامه دهند و شاهد هیچ پاسخی نباشند. اینک پهپادها در آسمان عربستان به پرواز درآمده‌اند که تأثیر زیادی بر روحیه مجاهدان انصارالله از سویی و ناامیدی و سرخوردگی نیروهای متجاوز از سوی دیگر داشته‌اند. هواپیماهای بدون سرنشین یمن تاکنون توانسته‌اند اهداف نظامی بسیار مهمی را در خاک عربستان هدف قرار دهند و نقش مؤثری در کاهش تجاوزات سعودی‌ها به یمن داشته باشند.


الشرفی تأکید کرد: نیروی هوایی یمن کنترل اوضاع را در اختیار دارد و طبعاً حملات پهپادی و موشکی به وسیله آنها مدیریت می‌شود و آنها بر مبنای اطلاعات نظامی دقیق و طبق بانک اهدافی که از پیش‌ تعیین‌شده و به نقاط مدنظر خود در خاک عربستان حمله می‌کند.


احتمال حمله انصارالله به کاخ پادشاهی عربستان


وی با بیان اینکه در صورت ادامه تجاوز سعودی‌ها به خاک یمن احتمال حمله انصارالله به کاخ پادشاهی عربستان وجود دارد، گفت: حملات ما به ریاض رسیده است و آمادگی داریم در صورت ادامه تجاوزات سعودی‌ها به خاک یمن، دایره حملات خود را تا نقاط راهبردی و نظامی دیگر گسترش دهیم. حملات انصارالله باعث نگرانی فرماندهان سعودی شده و سطح آماده‌باش پایگاه‌های نظامی عربستان افزایش یافته است.


الشرفی تأکید کرد: نیروهای یمنی این آمادگی را دارند که حتی با وجود سلاح‌های قدرت‌های استکباری آمریکا و انگلیس در دست سعودی‌ها به مبارزه ادامه دهند و آنها را از پای درآورند. پایگاه‌های بسیار مهم عربستان در خط آتش ما قرار دارند و ارتش و کمیته‌های مردمی و نیروهای هوافضا توان هدف قرار دادن آنها را دارند.


وی افزود: سلمان بن‌عبدالعزیز پادشاه و محمد بن‌سلمان ولیعهد عربستان، وزیران و مقامات سعودی بخشی از پازل حمله و تجاوز به یمن هستند و طبعاً مکان‌های تردد و حضورشان مورد رصد دقیق نیروهای یمن قرار گرفته است و ما مکان‌های تجمعشان را به خوبی می‌شناسیم. ارتش و کمیته‌های مردمی یمن این توان و ظرفیت را دارند که به این مکان‌ها حمله کنند و برای گرفتن انتقام خون مردم یمن طبیعی است احتمال دارد حملات موشکی انصارالله به این نقاط نیز انجام شود.


انتهای پیام/4106/4033/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته