دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 شهريور 1398 - 18:37
هاشمی در گفتگو با آنا:

والیبال بانوان یک سال هم کار می‌کرد جزء چهار تیم برتر قرار نمی‌گرفت

کارشناس والیبال بانوان گفت: برای این‌که در بین چهار تیم برتر قهرمانی آسیا قرار بگیریم باید با برنامه پیش برویم، این تیم اگر یک سال هم کار می‌کرد نمی‌توانست در جمع چهار تیم باشد.
کد خبر : 412371
THA_V_IRI_11-1000x724.jpg

مریم هاشمی در گفتگو با خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره کسب عنوان هفتمی تیم ملی والیبال بانوان در رقابت‌های قهرمانی آسیا گفت: عملکرد تیم را نمی‌توان خیلی عالی ارزیابی کرد. در کل بازیکنان به نسبت بد کار نکردند اما باید بدانیم که تیم‌های آسیایی از قوی‌ترین تیم‌ها هستند و قطعاً کار برابر آن‌ها خیلی سخت خواهد بود. همان‌طور که خودتان هم دیدید، تیم تایلند در رده دوم قرار گرفت و تیم ژاپن هم عنوان قهرمانی این مسابقات را به‌دست آورد. این نشان می‌دهد که تیم ملی والیبال ایران برای رسیدن به موفقیت با حریفان سرسختی باید به میدان برود.


وی ادامه داد: زمانی یک تیم می‌تواند پیشرفت کند و در آسیا حرفی برای گفتن داشته باشد که طبق یک برنامه‌ریزی بلندمدت و زمان طولانی پیش برود. زمانی‌که ملی‌پوشان در طول سال به تورنمنت‌های خارجی اعزام نمی‌شوند و یا این‌که اگر سوپر لیگ برگزار شود تنها 12 الی 15 بازی انجام می‌دهند، قطعاً نمی‌توانند با این شرایط در تورنمنت‌های مختلف حرفی برای گفتن داشته باشند. ضمن این‌که تمام دنیا در حال کار کردن هستند و ما اگر می‌خواهیم از این قافله عقب نمانیم، باید با برنامه پیش برویم و لیگ قدرتمندی را داشته باشیم. بازیکنان هم در تورنمنت‌های مختلف به میدان بروند.


هاشمی تأکید کرد: در چنین شرایطی می‌توان برای کسب نتیجه قابل قبول از تیم توقع و انتظار داشت. نیاز اصلی والیبال بانوان در حال حاضر بالا بودن کیفیت لیگ، حضور اسپانسرها و هم‌چنین شرکت در تورنمنت‌ها و مسابقات چهارجانبه داخلی و خارجی است تا بازیکنان در محک آزمون و خطا قرار گیرند و بتوانند نقاط ضعف خود را بشناسند.


این کارشناس والیبال در مورد اظهارات مهرگان مبنی بر این‌که تیم ایران در بین چهار تیم برتر آسیا قرار می‌گیرد، اظهار کرد: من خیلی موافق چنین صحبت‌هایی قبل از برگزاری یک مسابقه نیستم چراکه اعتقاد دارم ما باید بر اساس واقعیت موجود صحبت کنیم. والیبال بانوان باید گام به گام پیش برود و ما ابتدا برای برخی از تیم‌های سطح دوم مانند چین‌تایپه برنامه‌ریزی کنیم و بعد از آن به سراغ تیم‌های قدرتمند کره جنوبی و ژاپن برویم. این‌که همان ابتدا پس از تنها 6 ماه برگزاری اردو چنین صحبتی شود که ما می‌توانیم جزء چهار تیم برتر قرار بگیریم، کمی دور از واقعیت است.


هاشمی گفت: البته روحیه دادن افراد به بازیکنان متفاوت است و شاید مهرگان با توجه به تفکراتی که خودش داشته و تمریناتی که ملی‌‌پوشان در این مدت انجام داده‌اند، این انتظار را داشته که تیم جزء چهار تیم برتر آسیا باشد اما به اعتقاد من حتی اگر این تیم یک سال هم کار می‌کرد، نمی‌توانست جزء چهار تیم برتر قرار بگیرد. همان‌طور که گفتم ما برای رسیدن به این جایگاه باید برنامه‌ریزی بلندمدت داشته باشیم و تمرینات و مسابقات زیادی در دستور کار قرار دهیم. این یک واقعیت است که دختران والیبال ما در عرصه بین‌المللی تجربه زیادی ندارند در حالی که باید در طول سال 50 الی 100 بازی داشته باشند.


این کارشناس والیبال درباره مسابقات انتخابی قاره‌ای و کسب سهمیه المپیک خاطرنشان کرد: قطعاً کار خیلی سختی پیش روی ماست. شاید در مدتی که این مسابقات برگزار می‌شود که فکر می‌کنم در دی‌ماه باشد، تعامل تیم‌های باشگاهی و بازیکنان ملی و تمریناتی که آن‌ها برای شروع لیگ دارند بتواند تا حدی کمک کند اما نباید توقع نامعقول داشته باشیم بلکه بر اساس واقعیت و ظرفیت موجود والیبال بانوان صحبت کنیم.


انتهای پیام/4048/4057/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته