دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 شهريور 1398 - 00:55
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مازندران:

مرکز تحقیقات انرژی و محیط‌زیست در دانشگاه آزاد اسلامی قائم‌شهر راه‌اندازی می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران گفت:‌ راه‌اندازی مرکز تحقیقات انرژی و محیط‌زیست در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر در جلسه هیئت امنای این استان به تصویب رسید.
کد خبر : 412180
photo_2019-04-29_21-12-42.jpg

حسین منصوریان‌سرخگریه در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا درباره مصوبات جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی مازندران که با حضور بابک نگاهداری رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، اظهار کرد:‌ در این جلسه به‌جز یک مورد همه دستورات 9 گانه به تصویب رسید که مهم‌ترین مصوبه آن بودجه 99-98 بود که با ارائه نظر کارشناسانه به‌ اتفاق آرا به تصویب رسید.


وی افزود:‌ نخستین مصوبه خرید داروخانه شبانه‌روزی 13 آبان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت‌الله آملی بود که به‌دلیل داشتن رشته داروسازی در این واحد دانشگاهی امری ضروری بود و اعضای هیئت امنا با خرید این داروخانه موافقت کردند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران گفت:‌ دومین مصوبه خرید هنرستان دخترانه سما و مدرسه ابتدایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت‌الله آملی بود که این دستور کار با توجه به نگاهی که در سازمان در رابطه با گسترش مدارس سما وجود دارد و توضیحاتی که داده شد به تصویب اعضای هیئت امنا رسید.


منصوریان‌ با بیان اینکه دستور بعدی خرید استادسرا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت‌الله آملی بود که به تصویب اعضا نرسید، تصریح کرد:‌ یکی دیگر از دستورات جلسه راه‌اندازی مرکز تحقیقات انرژی و محیط‌زیست در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر بود که این دستور کار به‌ اتفاق آرا به تصویب رسید.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران با اعلام اینکه ششمین مصوبه تبدیل به احسن یک باب مهدکودک سمای واحد ساری بود، گفت:‌ در این جلسه دو اولویت برای مبلغ به دست آمده از فروش مهدکودک مدنظر قرار گرفت. نخست اینکه این مبلغ در احداث ساختمان برای راه‌اندازی مدرسه هزینه شود و برای اولویت دوم، اعضای هیئت امنا این اجازه را دادند که این هزینه صرف تجاری‌سازی شود؛ اما تأکید آنان بر راه‌اندازی مدرسه بود که نیازی ضروری در مرکز استان مازندران است.


وی مطرح کرد:‌ هفتمین مصوبه تبدیل به احسن ساختمان هنرستان پسرانه سمای دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن بود که به‌دلیل فرسودگی اداره نوسازی استان مازندران اجازه ادامه فعالیت به آن نمی‌دهد و تصمیم گرفته شد که این ساختمان به فروش برسد و مبلغ حاصل از فروش آن صرف خرید زمین مجاور دبیرستان متوسطه دخترانه سمای تنکابن شود تا به‌عنوان حیاط این دبیرستان استفاده شود.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران با بیان اینکه این مصوبات باید با رعایت آیین‌نامه‌های کمیسیون معاملات و ثبت صلاحیت دانشگاه اتفاق بیفتد، بیان کرد:‌ هشتمین مصوبه درباره ساخت مکان‌های تجاری، اداری و اقامتی در دو فاز و سه بخش در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن بود که مراحل اداری بخشی از آنها انجام شده و مجوزهای لازم از سازمان مرکزی و شهرداری اخذ شده که این مورد موافقت اعضای هیئت امنا قرار گرفت.


منصوریان افزود:‌ آخرین مصوبه این جلسه تعیین حسابرس مستقل دانشگاه آزاد اسلامی مازندران بود که اعضای هیئت امنا به‌اتفاق آرا شرکت «ارغوان بهین آرا» که به‌عنوان حسابرس مستقل دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران برای حسابرسی سال مالی منتهی به 96-97 از طرف خود سازمان معرفی شده بود را مجدداً‌ انتخاب کردند. 


وی درباره بودجه دانشگاه آزاد اسلامی مازندران به آنا گفت: درآمد شهریه‌ای حدود 280 میلیارد و غیرشهریه‌ای حدود 27 میلیارد برآورد شده که جمعاً حدود 310 میلیارد تومان می‌شود. هزینه‌ها بیشتر از این بوده که در کمیسیون هیئت امنا مطرح‌ شد که امیدواریم از محل وصول مطالبات دانشجویی، تبدیل به احسن املاک، تجمیع خریدها، کاهش حق تخصص‌ها، تجاری‌سازی مکان‌ها و بازخرید و بازنشستگی کارکنان این کسری هم جبران شود.


انتهای پیام/4121/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته