دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 مهر 1394 - 15:36

مسئول بسیج اساتید استان مازندران: دانشجویان بسیجی چشم نظام و مطالبه‌گر انقلاب اسلامی هستند

 مسئول بسیج اساتید استان مازندران با توجه به نقش دانشجویان بسیجی در حوزه سیاست گفت: دانشجو باید با شجاعت خود به عنوان نسل پویای انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ها در کنار درس حافظ امنیت و سلامت اقتدار انقلاب اسلامی باشد و خدمات خود را به تمامی اقشار ارائه کند.
کد خبر : 41217

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، مجتبی بلباسی در نشست گرامیداشت هفته دفاع مقدس که با عنوان وحدت ملی، دشمن شناسی – بیداری اسلامی با حضور هیات رئیسه واحد قائم‌شهر ،سردار آزاده میکائیل فرج پور، استادان، کارکنان و دانشجویان بسیجی در سالن اجتماعات ساختمان ولایت دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم شهر برگزار شد، با تسلیت درگذشت جان باختگان حادثه منا هفته دفاع مقدس را گرامی داشت .


بلباسی با بیان این نکته که هفته دفاع مقدس فرصتی است برای گرامیداشت اتفاق بزرگ نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: ​خلق اتفاق عظیم دفاع مقدس چیزی جز مدیریت درست ولایت امر، اعتقاد و ارادت مردم به امام (ره) نبود که این امر منجر به افتخاری شد برای ما و سنگ بنائی برای حرکتهای بعدی امت اسلامی را فراهم کرد.


وی نقش مردم را مهمترین مولفه قدرت نظام اسلامی دانست و گفت: بسیج مظهر قدرت مردم است که توانست در دفاع مقدس و جنگ نرم قدرت خود را به همه جهانیان نشان دهد.


مسئول بسیج اساتید استان مازندران تصریح کرد: بسیج مبتنی بر حضور حداکثری مردم در نظام جمهوری اسلامی است که برآمده از غیرت،استقامت، شجاعت، بصیرت و معرفت است که با وجود این مولفه ها ما شاهد قدرت بسیج در دفاع مقدس بودیم و اکنون خواستار تداوم بیشتر آن پیشتر از گذشته هستیم.


بلباسی: ما باید به سمت یک جامعه اسلامی که ما را به اهداف بلند انقلاب اسلامی برساند پیش برویم تا این دولت اسلامی بتواند الگویی برای یک تمدن بزرگ اسلامی بشود

بلباسی با توجه به جایگاه بلند ولایت در اندیشه سیاسی اسلام اظهار کرد: عید غدیرخم یکی از نقاط طلائی و برگ‌های زرین تاریخ اسلام است که اهمیت ولایت را به خوبی نشان میدهد.


وی وجود برخی چالش‌ها در حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی و طمع داشتن دشمن در حوزه تحریم در بخش اقتصاد را سوء مدیریت در دوران گذشته دانست و گفت: این روش ناصحیح و مسیر نادرست در بعضی جاها در حال تداوم است که در این بین نقش بسیج بسیار حساس و تأثیرگذار است که باید پاسدار اصالت و اصل نظام اسلامی مبتنی بر عدالت و همه وجوه اسلام باشد.


مسئول بسیج اساتید استان مازندران با تأکید بر تشکیل یک دولت پاسخگو بعد از دولت اسلامی بیان کرد: ما باید به سمت یک جامعه اسلامی که ما را به اهداف بلند انقلاب اسلامی برساند پیش برویم تا این دولت اسلامی بتواند الگویی برای یک تمدن بزرگ اسلامی بشود.


بلباسی با توجه به این نکته که دشمن به دنبال نفوذ و سوق دادن کشور به فضای دو قطبی و از هم پاشیدن تشکیلات نظام سیاسی است، از تمامی اقشار جامعه خواست تا نقش خود را در جنگ اقتصادی، فرهنگی، امنیتی، سیاسی به خوبی ایفا کنند.


سرپرست دفتر فرهنگ اسلامی واحد قائم‌شهر نیز با تسلیت جان باختگان حادثه دلخراش منا هفته دفاع مقدس را با یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس گرامی داشت.


رضایی واژه دفاع مقدس را که ترکیبی از دو کلمه دفاع و مقدس است را بسیار ارزشمند خواند و گفت: کلمه دفاع بر این معناست که ما در دوران جنگ در مقام تهاجم ظاهر نشدیم بلکه برما تهاجم کردند و ما از خودمان دفاع کردیم.


وی مقدس بودن این دفاع را متأثر بودن از مکتب تربیتی امام (ره) دانست و اظهار کرد: در دنیا سه مکتب سکولاریسم، لیبرالیسم و مکتب حضرت امام (ره) وجود دارد که دو مکتب اول انسان‌های قلابی و قالبی را به جامعه عرضه کرد اما تربیت شده‌های مکتب امام خمینی (ره) شهدا، جانبازان، رزمندگان و دیگر آحاد ملت هستند که برای حفظ انقلاب اسلامی علاوه بر مال از جان خود نیز گذشتند و توانستند اتفاق عظیم دفاع مقدس را خلق کنند.


در پایان سردار آزاده میکائیل فرج پور با گرامیداشت یاد و خاطره دلاور مردان 8 سال دفاع مقدس خاطراتی از آن دوران تعریف کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته