دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 دی 1400 - 14:24
استاد حوزه علمیه تشریح کرد؛

اقدامات عملی برای روشنگری در جامعه کدامند؟

ملتی در رقابت جهانی پیروز است که فکر و عملش بیشتر باشداستاد حوزه علمیه مسجدسلیمان تأکید کرد: یکی از بهترین اقدامات عملی برای روشنگری جامعه این است عموم مردم از حقایق و اهداف اصلی انقلاب مطّلع شوند.
کد خبر : 631454
رضا کُتُکی



به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از مسجدسلیمان، حجت‌الاسلام رضا کُتُکی در کارگاه آموزشی «گام دوم انقلاب» که به همت دفتر اقتصاد دانش‌بنیان و توانمندسازی و پایگاه بسیج کارمندی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مسجدسلیمان برگزار شد، اظهار کرد: جنگ امروز جنگ اراده‌ها، جنگ همت‌ها، جنگ امیدها و ناامیدی‌هاست. کشور و ملتی در رقابت جهانی پیروز است که فکر و عملش بیشتر باشد.




بیشتر بخوانید:


نقش مهم دانشگاه در عرصه تمدن‌سازی و خودسازی




استاد حوزه علمیه مسجدسلیمان گفت: کشورهای دنیا امروز برای پیروزی در رقابت جهانی، دیگر نیازی به جنگ با ادوات جنگی و آرایش نظامی مرسوم ندارند؛ بلکه برای پیروزی در این رقابت اندیشه‌ای جدید دنبال می‌شود.


کُتُکی افزود: رهبر معظم انقلاب هم با توجه به همین موضوع بارها بیان کرده‌اند که دشمنان ایران هرگز به‌فکر جنگی سنتی و نظامی با ایران نیستند و می‌دانند در این بُعد نمی‌توانند پیروز شوند؛ چراکه امروز ایران اسلامی در حوزه نظامی به درجه خودکفایی رسیده است.


وی بیان کرد: در جنگ امروز دشمن با قلب و فکر ما کار دارد، دشمن در این نبرد به‌طور دقیق شناخته نمی‌شود؛ اما به‌راحتی بر فکر و ذهن همه می‌توانند تأثیرگذار باشد و به خواسته و هدف خود برسد؛ بنابراین وظیفه همه ما خصوصاً نخبگان جامعه این است برای آزادکردن افکار محبوس در دام دشمن و هدایت‌شان به سمت راه راست برنامه‌ریزی و اقدام‌های روشنگرانه‌ای داشته باشیم و توطئه دشمنان را خنثی کنیم.


استاد حوزه علمیه مسجدسلیمان تأکید کرد: یکی از بهترین اقدام‌های عملی برای روشنگری جامعه این است که کسانی که اطلاعات کافی دارند به تشریح اهداف اصلی انقلاب، اهداف شهدا و تمام موضوعاتی که در انقلاب اسلامی ایران از سوی دشمن سیاه‌نمایی می‌شوند، بپردازند و عموم مردم را از حقایق مطّلع کنند.


امام جماعت دانشگاه آزاد اسلامی واحد مسجدسلیمان افزود: باید واقعیت دفاع مقدس تشریح شود و به مردم اطلاع داده شود، هدف اصلی رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس فقط حفظ خاک و مرزهای جغرافیایی نبود هرچند که این هم مهم بود؛ اما هدف اصلی رزمندگان و آنهایی که در این دوران خون خود را تقدیم انقلاب و مردم کردند را در وصیت نامه‌هایشان می‌توان پیدا کرد. در این وصیت نامه واژه‌های پرتکراری مانند ولایت فقیه، ظهور امام زمان(عج)، تمدن اسلامی، برافراشتن پرچم توحید در سراسر دنیا به‌ویژه اعماق کشورهای استکباری و... دیده می‌شود که همین کلیدواژه‌ها اهداف اصلی دفاع مقدس بوده‌اند.


هرگز قصد جنگ و کشورگشایی نداشته‌ایم


کُتُکی افزود: هرگز قصد جنگ و کشورگشایی نداشته‌ایم؛ بلکه جنگ به ما تحمیل شد؛ اما متأسفانه واقعیت جنگ و ماجرای دفاع مقدس در طول این سال‌ها توسط برخی از افراد وابسته و فریب‌خورده دچار تحریف شد و این گروه سعی کردند با فرافکنی، مردم را از انقلاب دلسرد کنند، ما همیشه به دنبال صلح بوده و هستیم، حتی در شعارهای مرگ بر آمریکا و ... هرگز منظورمان مرگ بر مردم آمریکا نبوده است؛ بلکه منظور مرگ برسیاست‌های استکباری و جنگ‌طلبانه آمریکا و متحدانش در دنیا است که باعث ازبین رفتن صلح شده‌اند.


وی گفت: در شعارهای دوران پیروزی انقلاب اسلامی ایران، شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی خیلی مطرح بود و امام (ره) روی واژه جمهوری اسلامی خیلی تأکید داشتند و معتقد بود در این انقلاب باید مردم نقش اساسی داشته باشند؛ زیرا امام راحل به‌دنبال برقراری تمدن اسلامی بود، پیروزی انقلاب نخستین گام رسیدن به تمدن اسلامی بود که با سرنگونی دیکتاتوری شاه، محقق شد.


استاد حوزه علمیه مسجدسلیمان افزود: مرحله دوم برای تحقق تمدن اسلامی برقراری حکومت اسلامی بود که با برگزاری انتخابات مردمی و «آری» به جمهوری اسلامی محقق شد و در مرحله سوم باید این انقلاب تداوم یابد که به کمک خدا و پشتیبانی مردم که نقش بسیار مهمی داشتند و دارند بیش از ۴۲ سال هم با وجود بسیاری از توطئه‌های خارجی و داخلی این انقلاب به کوری چشم دشمنان همچنان تداوم دارد.

امام جماعت دانشگاه آزاد اسلامی واحد مسجدسلیمان بیان کرد: مرحله چهارم برای رسیدن به تمدن اسلامی که مقام معظم رهبری هم بسیار بر آن تأکید و مسئولان را به اقدام برای رسیدن به این مرحله سفارش می‌کند، تشکیل دولت اسلامی است به تعبیر مقام معظم رهبری؛ اگر دولت اسلامی شکل بگیرد، جامعه اسلامی درست می‌شود.


کُتُکی تأکید کرد: هنوز در کشور ما جامعه اسلامی به تمام معنا تشکیل نشده و برای رسیدن به آن باید اول مسئولان درست شوند؛ زیرا طبق برخی از احادیث ائمه اطهار(ع) اشاره شده که مردم به مسئولانشان شبیه‌تر از آبا و اجدادشان هستند؛بنابراین اگر مسئولان درست شوند، مردم هم با الگو برداری از رفتار و کردار آنان درست می‌شوند.


وی افزود: بعد از برقراری جامعه اسلامی می‌توان برای برقراری تمدن اسلامی و گسترش اسلام به اقصی نقاط دنیا کار کرد و در این صورت است که هدف اصلی انقلاب اسلامی ایران محقق می‌شود.



استاد حوزه علمیه مسجدسلیمان گفت: در جامعه اسلامی مردم با همه توان به حکومت کمک می‌کنند، همانطور که در دوران دفاع مقدس بسیاری از مردم از همه چیز خود حتی جان خود برای دفاع از انقلاب گذشتند؛ زیرا مسئولان هم این خصلت‌ها را داشتند و مردم هم با دیدن مسئولان انقلابی و دلسوز و مسئولانی که کمتر به فکر دنیا خودشان بود به پشتیبانی از انقلاب آمدند.



انتهای پیام/۴۱۱۷/۴۰۶۲/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته