دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 شهريور 1398 - 10:53
رئیس جامعه هتلداران کشور:

اقبال مردم به استفاده از هتل کاهش پیدا کرده است

رئیس جامعه هتلداران کشور با بیان اینکه اقبال مردم به استفاده از هتل کاهش پیدا کرده است اظهار کرد: راه‌اندازی اقامتگاه‌های غیرمجاز، جامعه هتلداران را تهدید می‌کند.
کد خبر : 412054
2144.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه سفر و گردشگری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، جمشید حمزه‌زاده در مراسم جشن آغاز به کار هتل ویستریا که با حضور بیش از 500 نفر از هتلداران و مسئولان مراکز اقامتی در برگزار شد، اظهار کرد: در این چند سال گذشته صنعت هتلداری کشور با مشکلات بسیاری از جمله کاهش مسافر و افزایش بی‌رویه هزینه‌ها دست و پنجه نرم کرده است.


وی در خصوص مشکلات صنعت هتلداری افزود: یکی از مشکلات صنعت هتلداری هزینه‌های 4 برابری حامل‌های انرژی در اکثر هتل‌های ایران است؛ تا سه سال گذشته 70 درصد ضریب اشغال هتل‌های تهران را مسافران تشکیل می‌دادند اما در سال گذشته ضریب اشغال هتل‌ها به زیر 55 درصد از مسافر رسید که البته این اتفاق با تخفیف 40 درصدی بود.


رئیس جامعه هتلداران کشور ادامه داد: متأسفانه راه‌اندازی اقامتگاه‌های غیرمجاز حوزه هتلداری را تهدید کرده است و مردم باید بدانند که ارائه خدمات در این مراکز مناسب آنها نیست.


حمزه‌زاده با بیان اینکه بیمه، جرائم بیمه‌ای و مالیات مشکلات دیگری برای صنعت هتلداری کشور است؛ گفت: شرایط هتلداران مساعد نیست و امیدواریم با ایجاد وزارتخانه میراث فرهنگی، برخی از مشکلات برطرف شود.


به گفته وی بحث تعریف و اعطای بسته حمایتی، معافیت‌های مالیاتی، معافیت‌های صددرصدی مالیات بر درآمد، حذف ارزش افزوده هتل‌ها و اقامتگاه‌ها و بیمه از جمله مشکلاتی است که با کمک دولت می تواند مرتفع شود.


رئیس جامعه هتلداران کشور ادامه داد: بحث ساخت هتل و مراکز اقامتی و تأسیساتی امر تخصصی است و مستلزم اجرای استاندارها و ضوابط است و لازمه آن مطالعات نیازسنجی است. تاکنون هیچگونه اقدامی در زمینه نیازسنجی صورت نگرفته و این موضوع را به وزارت جدید میراث فرهنگی و گردشگری پیشنهاد دادیم. اگر هر عملی مبتنی بر نیازسنجی نباشد کار پیش نخواهد رفت.


انتهای پیام/4046/4110/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته