دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

دلار رسمی تک نرخی شد+ نمودار

در حالی که روند قیمت‌گذاری نرخ دلار از سوی بانک مرکزی طی دو سال گذشته همیشه روبه‌ رشد بوده است، این نرخ طی یک ماه گذاشته کاملا تثبیت شده است.
کد خبر : 41172

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، از ابتدای روی کار آمدن دولت یازدهم برنامه بانک مرکزی تک‌ نرخی کردن قیمت دلار بود و به همین دلیل این بانک سعی کرد نرخ ارز مرجع را به نرخ بازار آزاد نزدیک کند.


در این مدت قیمت دلار همواره روندی صعودی داشته و کمتر زمانی این قیمت ثابت مانده بود. به جز روزهای پایانی سال گذشته و اوایل امسال که بازار ارز به دلیل تعطیلات تثبیت شده بود،‌ دیگر دوره تثبیتی برای نرخ دلار نداشته‌ایم.


به هر حال پس از این که دلالان ارز دست بانک مرکزی را خواندند و متوجه شدند که نرخ دلار به شکل خزنده‌ای در حال افزایش است، آنها هم نرخ را در بازار افزایش دادند،‌ به طوری که در چند مقطع این نرخ از 3500 تومان هم فراتر رفت.


در پی این واکنش، بانک مرکزی تصمیم گرفته است نرخ دلار را در کمتر از 3 هزار تومان تثبیت کند. این وضع در یک ماه گذشته ایجاد شده است.


پیش از این دولت اعلام کرده بود که بهترین عدد برای تک نرخی کردن دلار در محدوده 3 هزار تومان است، اما آن طور که به تازگی اعلام شده، نظر پیشنهادی دولت برای نرخ دلار در بودجه سال آینده 3100 تومان است.





انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته