دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 مرداد 1398 - 16:21

رئیس کمیته دفاعی دومای روسیه: اقدامات ترکیه در ادلب با توافقنامه سوچی مغایرت دارد

رئیس کمیته دفاعی دومای روسیه با اشاره به اقدامات کارشکنانه ترکیه در ادلب، این رویکرد را مخالف توافقنامه سوچی عنوان کرد.
کد خبر : 411632
1.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از سانا، ولادیمیر شامانوف اعلام کرد: اقدامات نیروهای ترکیه در ادلب با توافقنامه سوچی مغایرت دارد.


این در حالی است که سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه با اشاره به اینکه نظامیان روسی و ترکیه‌ای در تماس دائم برای بررسی اوضاع ادلب هستند، به آنکارا هشدار داده بود که در صورت ادامه اقدامات تحریک‌آمیز تروریست‌ها، روسیه برای ایجاد ثبات در منطقه دست به اقدام خواهد زد.


از سوی دیگر، روز گذشته بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه در دیدار با یک هیئت روسی گفت: پیروزی‌های اخیر ارتش سوریه ثابت می‌کند، ملت و ارتش عزم خود را برای آزادی آخرین وجب از خاک کشور جزم کرده‌اند، اگرچه برخی طرف‌های بین‌المللی و منطقه‌ای، از تروریست‌ها حمایت می‌کنند.


ارتش سوریه در ادامه پیشروی به سمت شمال حماه و جنوب ادلب، شهر مهم و راهبردی خان‌شیخون را به‌طور کامل به محاصره در آورده است. همزمان با استقرار نیروهای سوری در برخی مناطق خان‌شیخون در حومه ادلب، تروریست‌ها از این شهر و نیز شهرک‌های شمالی حومه حماه به‌طور کامل عقب‌نشینی کرده‌اند.


گفتنی است پیشروی ارتش سوریه در شرق خان‌شیخون و جنوب التمانعه ادامه دارد و پس از پاک‌سازی تله ترعی، نیروهای ارتش برای تنگ‌تر کردن حلقه محاصره تروریست‌ها در شمال حماه حرکت به سمت غرب را ادامه داده و با پاک‌سازی کارخانه شکر و همچنین مزارع السوسه خود را به فاصله چند کیلومتری خان‌شیخون رساندند.


خان‌شیخون بزرگ‌ترین شهر در حومه جنوبی ادلب، حلقه ارتباطی محورهای شرقی، غربی و شمالی ادلب است و آزادسازی آن، گام نخست بازگشایی مسیر حلب به دمشق به شمار می‌آید.


انتهای پیام/4106/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته