دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 مرداد 1398 - 10:52
رئیس پلیس تهران بزرگ خبر داد؛

دستگیری 188 سارق سابقه‌دار تهرانی/ کیف‌قاپی در پایتخت 45 درصد کاهش داشته است

رئیس پلیس پایتخت از دستگیری 188 سارق سابقه‌دار و حرفه‌ای که در قالب 45 باند اقداماتی داشتند خبر داد و گفت: وقوع سرقت در تهران در دو ماه گذشته با کاهش 4 درصدی روبه‌رو بوده است.
کد خبر : 411542
637019834294974217_lg.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه انتظامی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، حسین رحیمی صبح امروز در سومین مرحله از اجرای طرح کاشف پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهار کرد: در این طرح 188 نفر از سارقان سابقه‌دار و حرفه‌ای در قالب 45 باند شناسایی و دستگیر شدند و این افراد تا شب گذشته به 2 هزار و 400 فقره سرقت اعتراف کرده‌اند. در این طرح یک تیم 6 نفره که در حوزه سرقت مسلحانه فعال بودند شناسایی و دستگیر شدند و این افراد چندی پیش از یک صرافی در محدوده میدان فردوسی 13 هزار یورو و 3 هزار دلار را سرقت کرده بودند.


وی در ادامه درباره طرح صاعقه گفت: این طرح نیز با هدف برخورد با کیف‌قاپان و موبایل‌قاپان اجرا شد و بنا داریم در طول هر ماه سه مرحله از این طرح را در سطح شهر تهران اجرا کنیم. در طرح صاعقه یک حدود 371 سارق شناسایی و دستگیر شدند که این افراد به بیش از یک‌هزار فقره سرقت اعتراف کردند.


رئیس پلیس پایتخت تصریح کرد: ۱۲۳ تلفن همراه سرقتی و ۷۳ موتور سیکلت که با آن سرقت انجام می‌شد، در طرح صاعقه یک کشف شد. طبق گزارش‌ها و آمارهای موجود، کیف‌قاپی در تهران با کاهش 45 درصدی روبه‌رو بوده است.


رحیمی با بیان اینکه حدود 30 درصد از دستگیرشدگان مالخر هستند اضافه کرد: مالخران نیز مجرم هستند و جرم آنها کمتر از خود سارقان نیست. با تلاش مأموران موفق شدیم تا 70 درصد اموال سرقتی را به صاحبانشان برگردانیم و 30 درصد آن نیز به فروش رفته است.


وی در پایان گفت: با همکاری دادستانی تهران قرارگاه مقابله با سرقت را تشکیل دادیم و در دو ماه گذشته شاهد کاهش 4 درصدی وقوع سرقت در پایتخت بودیم و پلیس با اقتدار با سارقان و مخلان امنیت جامعه برخورد خواهد کرد.


انتهای پیام/4110/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته