دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 مرداد 1398 - 09:32
لک‌زایی در گفتگو با آنا:

وظیفه اصلی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تبیین ارزش‌های انقلابی و تعمیق معرفت اسلامی است

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: وظیفه اصلی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تبیین ارزش‌های انقلابی و تعمیق معرفت اسلامی است.
کد خبر : 411367
2688297.jpg

حجت‌الاسلام نجف لک‌زایی در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به اینکه پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال 84 تأسیس شده است، اظهار کرد: این پژوهشگاه به تبيين ارزش‌هاي اسلامي و انقلابي و تعميق و توسعه دانش و معرفت اسلامي مي‌پردازد.


وی افزود: تأمین پشتوانه‌های علمی برای كارآمدسازی حكومت دینی و انقلاب اسلامی از اهداف پوهشگاه بوده و رویکرد اصلی آن، اسلامی سازی علوم انسانی و تعمیق ایمان دینی و مبارزه با جریان‌ها و فرق انحرافی است.


رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با بیان اینکه بیش از 100 عضو هیئت علمی در این پژوهشگاه به تدریس مشغول هستند، خاطرنشان کرد: بیش از 40 پژوهشگر و 300 همکار پژوهشی پروژه‌ای نیز در این مجموعه به فعالیت می‌پردازند.


لک‌زایی تصریح کرد: از جمله طرح‌های در دست اقدام پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی می‌توان به تولید محتوای کتاب رساله‌های علم الهی، بررسی و نقد نظریه اصل‌‌گرایی، چالش‌های اجرای عدالت در مبارزه حق و باطل، فتاوای تکفیری در بوته نقد، نظریه اجتماعی معنویت در قرآن و شناخت خداوند در کلام امامیه از مدرسه بغداد تا مدرسه اصفهان می‌توان اشاره کرد.


انتهای پیام/4118/


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته