دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 مرداد 1398 - 10:29
اشتری اعلام کرد:

فعالیت بیش از ۳۰ هزار پلیس برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین

فرمانده ناجا از آماده‌باش بیش از ۳۰ هزار پلیس برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین خبر داد.
کد خبر : 411244
242.jpg

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از پایگاه خبری پلیس، حسین اشتری در دیدار با وزیر کشور عراق با اشاره به روابط دیرین و دوستانه دولت ایران اسلامی و عراق، اظهار کرد: در سال‌های گذشته شاهد تقویت روابط دو کشور هستیم و هرساله مشتقان زیادی برای زیارت عتبات عالیات عازم عراق می‌شوند؛ از طرفی ما نیز در مشهد مقدس میزبان  زوار و مشتاقان عراقی برای زیارت هستیم.


فرمانده ناجا با اشاره به برگزاری مراسم و کنگره عظیم اربعین حسینی(ع)، خاطرنشان کرد: هر ساله همزمان با دهه محرم و اربعین شاهد حضور عظیم و باشکوه زوار ایرانی در عراق هستیم  و هرساله بر تعداد عاشقان و زوار اربعین افزوده می‌شود.


وی با اشاره به توافقات صورت‌گرفته میان دو کشور برای حذف روادید(ویزا) اربعین، یادآور شد: با تحقق این مهم قطعاً امسال شاهد حضور جمعیت گسترده‌تری از زوار اربعین در عراق خواهیم بود.


اشتری به توافقات صورت‌گرفته برای بازگشایی مرز خسروی نیز اشاره کرد و گفت: امسال زوار اربعین حسینی(ع) از چهار مرز زمینی و اصلی چذابه، شلمچه، مهران و خسروی تردد می‌کنند.


فرمانده ناجا با تأکید بر لزوم تسهیل تردد زوار اربعین، تصریح کرد: بر تأمین امنیت زوار تأکید داریم و با هماهنگی‌های صورت گرفته میان دو کشور ایران و عراق امسال نیز شاهد برگزاری باشکوه مراسم اربعین خواهیم بود.


وی با اشاره به گسیل امکانات پلیس در مرزهای سه‌گانه در سال‌های گذشته، متذکر شد: سال گذشته حدود 30 هزار نفر از نیروهای پلیس برای خدمت‌دهی به زوار اربعین در مرزهای سه‌گانه حضور داشتند و امسال نیز با بازگشایی مرز خسروی قطعاً میزان حضور نیروها را افزایش خواهیم داد.


اشتری با اشاره به فعالیت قرارگاه اربعین ناجا در سال‌های گذشته، افزود: امسال نیز با قوت بیشتری فعالیت و مأموریت‌هایمان را در این قرارگاه دنبال می‌کنیم.


فرمانده ناجا یادآور شد: رهبر معظم انقلاب بارها تأکید فرموده‌اند:" قدردان مهمان‌نوازی مردم عراق باشید"؛ میزبانی شما در اربعین اقدام بسیار بزرگ و ارزشمندی است و ما قدردان شما و مردم عراق در میزبانی و مهمان نواز زوار اربعین هستیم.  


وی با تشریح اقدامات نیروی انتظامی در تسهیل تردد و امنیت زوار اربعین، گفت: از تمام ظرفیت‌ها برای خدمات‌دهی مطلوب به زائران اربعین حسینی(ع) بهره خواهیم گرفت و به لطف خداوند و عنایت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) شاهد هماهنگی بهتر مسئولان دو کشور برای خدمات‌دهی بهتر به زوار خواهیم بود.


اشتری همچنین از اعلام آمادگی پلیس ایران برای تبادل دانش و تجربه پلیسی با پلیس عراق خبر داد و گفت: جمهوری اسلامی ایران با وجود قرار گرفتن در همسایگی بزرگترین تولیدکننده موادمخدر یعنی افغانستان، در مبارزه با موادمخدر در خط مقدم و پیشتاز است.


فرمانده نیروی انتظامی مقابله با جرائم سازمان‌یافته را نیازمند همکاری دو کشور دانست و خاطرنشان کرد: این آمادگی را داریم که ضمن بهره‌مندی از دانش و تجربه پلیس عراق، تجربیات، مهارت‌ها و دانش خود را نیز به پلیس کشور دوست و برادر عراق منتقل کنیم.


انتهای پیام/4110/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته