دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
خدابخشی نشست کمیسیون برنامه، بودجه و محاسابات را تشریح کرد:

بررسی ۲ سؤال از وزیر اقتصاد/کمیسیون برنامه مسئول پیگیری پرونده اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از بررسی ۲ سؤال از وزیر اقتصاد و دارایی در کمیسیون متبوعش خبر داد.
کد خبر : 411187
3.jpg

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا از خانه ملت، محمد خدابخشی در تشریح نشست امروز کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات  به حضور وزیر اقتصاد و دارایی و معاونین وی اشاره کرد.


نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سؤال نادر قاضی پور درباره علت عدم تأدیه بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی بود، افزود: بر اساس گزارش ارائه شده از سوی وزیر اقتصاد و دارایی بدهی‌های دولت به سازمان تأمین اجتماعی تا پایان سال 96 حدود 105 هزار میلیارد تومان است.


پرداخت 6 هزار و 300 میلیارد تومان از بدهی دولت به تأمین اجتماعی در سال گذشته


وی با بیان اینکه دولت در تلاش است بدهی به سازمان تأمین اجتماعی را پرداخت کند، اظهار کرد: بر اساس گفته‌های آقای دژپسند در سال گذشته 6 هزار و 300 میلیارد تومان از بدهی دولت به تأمین اجتماعی پرداخت شد.


این نماینده مردم در مجلس دهم اضافه کرد: اگرچه در 3 سال گذشته حدود 15 هزار میلیارد تومان از بدهی دولت به تأمین اجتماعی پرداخت شده اما حجم بدهی‌های دولت به این سازمان در پایان سال 96 حدود 105 هزار میلیارد تومان است که سالانه نیز حدود 20 هزار میلیارد تومان به این مبلغ افزوده می‌شود، انتظار می‌رود دولت تلاش و اهتمام بیشتری برای پرداخت بدهی خود به سازمان تأمین اجتماعی انجام دهد.


سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس درباره سؤال نماینده ارومیه بیان کرد: محورهای متعدد سؤال آقای قاضی پور ازجمله اینکه چرا دولت مطابق با قانون بودجه سال 97 و 98 بدهی سازمان تأمین اجتماعی را پرداخت نمی‌کند؟ چرا دولت بیمه رانندگان را پرداخت نمی‌کند؟ چرا دولت سهم کارکنان و کارفرمایان خود را نمی‌پردازد؟ در جلسه امروز بررسی شد.


خدابخشی تصریح کرد: درنهایت آقای قاضی‌پور تصمیم‌گیری درباره نتیجه سؤال را به کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات واگذار کرد.


سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامیبا بیان اینکه احمد همتی نیز وزیر اقتصاد و دارایی را درباره عدم اجرای کامل قانون هدفمندی یارانه‌ها مورد سؤال قرار داد، ادامه داد: به‌زعم نماینده مردم سمنان دولت می‌توانست قیمت حامل‌های انرژی را اصلاح و از محل آن، به خانواده‌های کم‌درآمد یارانه پرداخت کند.


این نماینده مردم در مجلس با اشاره به اینکه هدف از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، توجه به دهک‌های کم‌درآمد جامعه است، بیان کرد: بر اساس گزارش ارائه شده در جلسه امروز، تعداد یارانه‌بگیران سالانه افزایش پیدا می‌کند، این رقم در اسفند 96 حدود 76 میلیون و 716 هزار نفر و در اسفند 97 حدود 77 میلیون و 877 هزار نفر شده است.


وی با بیان اینکه سهم بهداشت از قانون هدفمندی یارانه‌ها به صورت کامل محقق نشده است، گفت: مقرر شد؛ این سؤال در جلسه‌ای دیگر با حضور وزیر اقتصاد و دارایی بررسی و نتیجه سؤال با نظر کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مشخص شود.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته