دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 مرداد 1398 - 14:14
با حضور کیمیا علیزاده؛

دانشجویان دانشگاه آزاد فردا عازم به مسابقات جام جهانی 2019 تکواندو می‌شوند

مدیر فنی تیم تکواندو دانشگاه آزاد اسلامی از اعزام دانشجویان این دانشگاه به مسابقات جام جهانی 2019 تکواندو به چین خبر داد.
کد خبر : 411104
asain-club-2018-B.jpg

رضا ایمان‌زاده در گفتگو با خبرنگار حوزه ورزش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا با بیان اینکه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی فردا عازم مسابقات جام جهانی 2019 تکواندو در چین می‌شوند، اظهار کرد: این مسابقات به مدت ۳ روز در شهریورماه سال جاری در ووشی چین برگزار می‌شود.


وی افزود: این مسابقات در سه بخش مردان، زنان و مشترک (زنان و مردان) برگزار خواهد شد که تکواندوکاران دانشگاه آزاد اسلامی در این سه بخش حضور دارند. تیم دانشگاه آزاد اسلامی برای نخستین بار در بخش میکس مسابقات جام جهانی تیم دارد.


مدیر فنی تیم تکواندو دانشگاه آزاد اسلامی در مسابقات تکواندو جام جهانی 2019 با اشاره به اینکه دو سال گذشته توانستیم مقام قهرمانی این مسابقات را از آن خود کنیم، عنوان کرد: باوجوداینکه میرهاشم حسینی و آرمین هادی پور بازکنان اصلی تیم دانشگاه آزاد اسلامی در اردوی تیم ملی هستند و نتوانستند برای این مسابقات حاضر شوند، ما تمام تلاش خودمان را برای حفظ مقام قهرمانی می‌کنیم و امیدواریم مقامی در شایسته کشورمان را به دست بیاوریم.


ایمان‌زاده گفت: در بخش ترکیبی زنان و مردان چهار تکواندوکار در هر دو تیم حضور دارد که ۲ هوگو پوش زن با یکدیگر و ۲ هوگو پوش مرد هم با یکدیگر مبارزه می‌کنند و تداخلی در این میان وجود ندارد.


وی در خصوص ترکیب تیم دانشگاه آزاد اسلامی توضیح داد: تمامی این ورزشکاران از دانشجویان این دانشگاه هستند. این تیم با ترکیب کیمیا علیزاده و کیمیا همتی در بخش بانوان با سرمربیگری مهرو کمرانی و در بخش آقایان حسین لطفی، عرفان ناظمی، امیرعلی بخشی، سعید رجبی، سینا بهرام با سرمربیگری نعمت خلیفه در این رقابت‌ها شرکت می‌کند.


 مدیر فنی تیم تکواندوی دانشگاه آزاد اسلامی در مسابقات تکواندو جام جهانی 2019 افزود: سعید رجبی و عرفان ناظمی ازجمله ورزشکارانی هستند که از نوجوانی جذب تیم دانشگاه آزاد اسلامی شده‌اند و این دانشگاه منجر به توسعه و رشد آنان شده است و از مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی برای اعزام این دانشجویان به مسابقات جهانی با وجود مشکلات اقتصادی حاکم بر کشور کمال تشکر را داریم.


گفتنی است با اعلام فدراسیون جهانی تکواندو برای نخستین بار مسابقات تیمی مشترک (زنان و مردان) در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ – توکیو به‌صورت آزمایشی برگزار می‌شود و تیم‌های اول و دوم رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۹ مستقیماً به این رویداد دعوت می‌شوند، دلیل شرکت تیم ملی ایران در رقابت‌های تیمی نیز اضافه شدن این بخش به بازی‌های المپیک است. در صورت موفقیت رقابت‌های آزمایشی تکواندو در بخش تیمی در المپیک ۲۰۲۰، قرار است در المپیک ۲۰۲۴ این مسابقات به‌صورت رسمی برگزار شود.


همچنین مسابقات جوایز نقدی دارد که به تیم قهرمان ۲۰ هزار دلار، نایب‌قهرمان ۱۰ هزار دلار و سوم نیز ۵ هزار دلار اهدا می‌شود. این دوره رقابت‌های جام جهانی تکواندو ۲۸ الی ۶ شهریورماه در کشور چین شهر ووشی برگزار می‌شود.


انتهای پیام/4107/۴۰۸۴/


انتهای پیام/

برچسب ها: تکواندو چین
ارسال نظر
هلدینگ شایسته